op je verjaardag krijgt je man een hartaanval

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
annemarie02

op je verjaardag krijgt je man een hartaanval

Bericht door annemarie02 » vr feb 18, 2011 21:24

Ik heb me net aangemeld omdat ik behoefte heb om met lotgenoten te praten. Het is nog allemaal heel erg vers maar zag dit op internet en besloot me meteen lid te maken. Ik ben sinds 1 februari weduwe. Mijn man kreeg in bed s'morgens vroeg een hartinfarct. Ik was jarig. De woorden gefeliciteerd schatje ...is werkelijk het laatste wat hij tegen mij heeft gezegt. Ik heb de kans niet gekregen om me om te keren en hem een kus te geven. Vlak daarop 112 gebeld en al snel moest ik met reanimeren beginnnen. Dit had ik overigens nog nooit gedaan. Mijn kinderen hebben me moeten helpen om hem uit bed te krijgen om te kunnen reanimeren. Dus die hebben hun vader zo gezien. Ze zijn 7 en 11 jaar oud. Het is allemaal zo onwerkelijk omdat het zo snel ging en omdat ik nooit heb geweten of hij ergens last van had. Dus je gaat zoeken. Zoeken in zakken in mobiel. Wat heeft ie gedaan de afgelopen dagen. Heeft ie gezegt tegen iemand dat hij ergens last van had. Maar nee ik krijg geen antwoord op die vragen. Het was gewoon boem en weg is ie. Dat is zo moeilijk te bevatten. Ik heb moeten zoeken naar mijn verjaardags cadeau. Ik werd 40 die dag. Het is zo oneerlijk. Waarom waarom...we hadden nog een heel leven voor ons. We zouden dit jaar zijn 50ste verjaardag vieren. Maar helaas dat gaat ook niet door. Zoveel gevoelens die op je afkomen.. niet normaal. Je lijf heeft heel wat te verduren. Weet je wat nou zo gek is....nu kan ik pas begrijpen hoe het is als oudere mensen een partner verliezen en zeggen dat het voor hun ook niet meer hoeft. Dat gevoel bekroop mij al snel nadat ik te horen kreeg in het ziekenhuis dat hij zou komen te overlijden. Daar moet ik natuurlijk doorheen. Ik moet zorgen voor mijn kinderen. Maar toch zo nu en dan....Ben moe heel moe...moet eigelijk elke dag even liggen maar ik slaap dan niet. Staren naar het plafond of naar een hele mooie uitvergrote foto die naast de kist stond en nu in mijn slaapkamer hangt van mijn lieve mannetje.

marjat
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn naam is Marja. Juli 2006 is mijn man verongelukt. We hebben een zoon en een dochter van inmiddels 25 jaar.

Re: op je verjaardag krijgt je man een hartaanval

Bericht door marjat » za feb 19, 2011 0:38

O meis, alles nog zo kort geleden.
Van harte gecondoleerd met het overlijden van je lief. Ik hoop dat je net zoveel aan dit forum zult hebben als ik heb gehad, en nog steeds heb.
Je hebt een lange weg te gaan, denk niet in dagen of maanden. Maar laat alles maar gebeuren.
Lieve groet, marja.

aoedzes
Reden voor lidmaatschap: gezinssituatie : 4 kinderen, 3 jongens en een meisje. De twee jongste jongens ( 17 en 24 jaar) wonen nog thuis. Mijn man is op 04-10-2010 ( mijn verjaardag) totaal onverwacht overleden aan een hersenbloeding. Dit gebeurde thuis op het toilet. de jongste 2 hebben geholpen met hulp halen, deur openbreken, en ik heb samen met de overbuurman gereanimeerd, waardoor hartslag en bloedsomloop weer op gang kwamen, maar de bloeding was te groot geweest. Wel kon er een donatieprocedure worden gestart. Daarvoor heeft mijn man nog de hele nacht aan de beademing gelegen, zodat we toch nog min of meer tijd hadden om een soort ven afscheid te nemen. ook de oudste 2 kinderen en de schoonzoon die uit De Bilt en Castricum moesten komen. Na de operatie is mijn man, Klaas, naar huis gebracht, en hier ook gebleven tot de begrafenis, dat was wel fijn, dat dat kon.

Bericht door aoedzes » zo feb 27, 2011 14:10

Hoi Annemarie, ik heb me gisteren als lid aan gemeld om op jou bericht te kunnen reageren. Schrok er nogal van. Mijn naam is ook Annemarie, en mijn man overleed op 4 oktober vorig jaar totaal onverwacht aan een hersen bloeding. Hij was 56 en het was op mijn 55e verjaardag. Raar toeval he? IK wens je veel kracht, en hulp en steun van familie en vrienden om je heen, liefs, Annemarie Oedzes

Camelia_Cristina

Bericht door Camelia_Cristina » ma sep 23, 2013 10:48

Hoi
Mijn man is ook op mijn verjaardag overleden aan een hersenbloeding. Ik werd die dag 31. Ik had het gevoel gek te worden, het leek wel alsof ik gestraft werd. Nu ik zo je verhaal lees weet ik dat ik niet de enige ben dat haar man op mn verjaardag overlijdt, hoe cru het ook is, het gebeurt wel vaker. Het is nu iets meer dan 5 maanden geleden. Het besef dat hij nooit meer terugkomt is al keihard ingeslagen. Het enige wat ik voel is verdriet: verdriet om hem, dat hij op 39 jarige leeftijd het leven moest verlaten, verdriet om onze mooie leven die er niet meer is, verdriet om het feit dat ik het nu voortaan allemaal in mn eentje moet doen. Maar ik ben god dankbaar dat ik hem in mn leven heb gehad voor 15 jaar. Zonder hem zou ik niet de vrouw zijn geworden die ik vandaag ben. En al die mooie herinneringen kan niemand me meer afpakken. En op sommige dagen hoeft het van mij niet meer, dan wil ik m achterna, maar dan denk ik aan hoeveel we van mekaar hebben gehouden en dan ben ik er echt van overtuigd dat hij wil dat ik doorga met leven, hoe moeilijk het ook is. Ppfff iedere dag zonder hem is gewoon een hel op aarde. Maar ik moet er op vertrouwen dat het ooit weer allemaal beter wordt.

Plaats reactie