Geen afscheid kunnen nemen

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
Myriamk

Geen afscheid kunnen nemen

Bericht door Myriamk » zo apr 03, 2011 12:02

Op 26 februari werd ik door mijn zoon gebeld dat mijn man een hartinfarct op de sportschool had gekregen.
Binnen 5 minuten was ik samen met mijn dochter ook in de sportschool en zag daar mijn man liggen op een bank terwijl hij zei dat hij een enorme pijn had in z'n borstkast.
Mijn dochter en ik mochten mee in de ambulance en net voor we bij het ziekenhuis aankwamen vroeg mijn man aan mij; " gaat het met jou nog een beetje schatje" nog geen 5 seconde later kreeg mijn man zijn eerste hartstilstand, dat was verschrikkelijk om te zien.
Ze hebben hem kunnen reanimeren en wij werden naar een kamertje gebracht met de opdracht om direct de naaste familie te waarschuwen.
Ze zijn op die bewuste zaterdag met tussenposes 5 uur bezig geweest om hem te reanimeren, tot er 2 stands geplaatst konden worden.
Toen hij uiteindelijk op de IC kwam te liggen was er van mijn sterke gespierde man niet veel meer over, hij had een pacemaker, een ballonpomp, werd kunstmatig beademd en had overal infusen zitten.
Ze hadden hem kunstmatig in slaap gebracht, kon niet met hem praten.
Maandag werd er een dialysepomp aangesloten omdat zijn nieren niet meer werkten, en werd hij verschillende keren gereanimeerd omdat zijn hart op hol sloeg.
Dinsdag 1 maart ging het iets beter, zijn ballonpomp werd afgesloten omdat zijn hart het zelf weer deed, en ze zouden hem wakker laten worden om te zien hoeveel schade aan de hersennen was ontstaan.
We hebben de hele dag aan zijn bed gezeten, wachtend op een klein teken.....maar er kwam niets, hij werd niet wakker.
Vlak voor we naar huis zouden gaan kwam de dokter ons vertellen dat mijn man elk moment kon overlijden, we moesten iedereen waarschuwen.
Op dat moment ga je zo stuk, je denkt dat het niet waar is, het kan gewoon niet, niet mijn man die zijn hele leven al sport en niet rookt en niet drinkt.
Even nadat de hele familie gearriveerd was werd tegen ons gezegd dat we snel moesten komen bij mijn man, we zijn er allemaal bij geweest toen hij overleed.
Maar hij heeft niet meer kunnen praten, geen afscheid kunnen nemen.
Alleen dat ene kleine zinnetje op zaterdag die spookt nog door mijn hoofd " gaat het met jou nog een beetje schatje"

Ron
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn lieve vrouw Urbanie, is op 25 april 2010 op 49 jarige leeftijd niet onverwacht, maar wel onverwacht snel overleden.
Contacteer:

Re: Geen afscheid kunnen nemen

Bericht door Ron » wo apr 06, 2011 21:18

Hoe oneerlijk kan het zijn.... Heel veel sterkte met de verwerking van dit verschrikkelijke verlies.

Grtz Ron
Herinner haar gulle lach, vergeet haar tranen

Plaats reactie