Tips gezocht: euthanisie-hoe voorbereiden kinderen (4 & 1)?

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
j

Re: Tips gezocht: euthanisie-hoe voorbereiden kinderen (4 & 1)?

Bericht door j » za sep 03, 2011 14:28

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb even kort jouw verhaal gelezen , de reacties niet.
Ik heb afgelopen jaar mijn vrouw verloren die op het moment van sterven 2 dochters achterliet, 1 en 6 jaar.
Wellicht is het info die je al hebt maar bij deze mijn bijdrage:
Laat de kinderen hoe jong dan ook alles bewust meemaken, vaak als ouder en ontwikkeld persoon wil je je kinderen beschermen wat uiteindelijk ook logisch is maar niet altijd even verstandig.
Straks zijn zij hun papa kwijt wat uiteraard ellendig etc genoeg is, uit mijn ervaring blijkt hoe pijnlijk dan ook, dat kinderen er heel flexibel mee omgaan en juist logisch en verhelderend denken terwijl jezelf andere gedachten hebt.
Er zijn een aantal boekjes in omloop die kinderen voorbereiden of laten kennismaken met de dood even afhankelijk van een behandeltraject etc.
Monuta: omgaan met kinderen en verlies, soms moet je even huilen en een boekje waarvan ik alleen de naam heb nl chemocasper.
Ik zou nog wel meer willen mededelen maar vind het moeilijk om dit breeduit op een algemeen forum te plaatsen.
In ieder geval heel veel sterkte met alles wat hier mee te maken heeft.

Plaats reactie