Verlate rouw komt in alle heftigheid naar boven

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
Mathilde

Verlate rouw komt in alle heftigheid naar boven

Bericht door Mathilde » di nov 22, 2011 15:31

Mijn vorige man is zeven en een half jaar geleden overleden. Ik was toen 38.
Ik dacht altijd dat ik wel redelijk met die rouwgevoelens was omgegaan.
Inmiddels weer getrouwd met een schat van een man, ook een weduwnaar.
De roerige tijden zijn nu tot rust gekomen. En nu lijkt het allemaal weer te beginnen.
Alle gevoelens van schuld, alle dingen die ik niet gezegd heb, alle dingen die ik heb nagelaten te doen en te zeggen, alles komt weer naar boven.

Nu, ruim zeven jaar later, denkt iedereen wel dat ik alles wel verwerkt heb. Niets blijkt minder waar. Eerder heb ik de afgelopen tijd geleefd als een soort 'kip zonder kop', te weinig stil blijven staan bij dit immense verlies.
Deze man heeft me in bloei gezet. Heeft me laten zien wat echte liefde is. Nog nooit had ik me zo verbonden gevoeld met iemand, deze liefde van mijn leven.

Nu ik weer beter bij mijn gevoelens kan komen, voel ik me als het ware afgesneden van de wereld, terwijl ik genoeg heb om gelukkig mee te zijn. Alsof ik zweef tussen de aarde en de hemel, het klinkt misschien gek, maar zo voelt het wel.
Mijn huidige man heeft de dood van zijn vrouw op zijn eigen manier op zijn plek gezet. Hij gaat er op een heel andere manier mee om.
En ik blijf maar malen. Het houdt me uit de slaap. Het blijft me maar achtervolgen.
Ondanks alle moois dat me daarna is gegeven, blijf ik hem zo vreselijk missen.

Is er op dit forum ook plaats voor mensen zoals ik?

Athene35
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: De reden van aanmelding is dat ik op 20-5-2004 mijn man aan maagkanker ben verloren. Ben ook bij de vorige site geweest en wil me graag opnieuw aanmelden

Re: Verlate rouw komt in alle heftigheid naar boven

Bericht door Athene35 » di nov 22, 2011 18:46

Hallo Matilde

Natuurlijk is hier ruimte op deze site voor jou! Je hebt je partner verloren....het feit dat je nu een andere partner hebt doet niks af aan gevoelens en emoties naar je overleden partner toe...Die horen erbij en mogen er ook zijn.

Je zal genoeg her en erkenning vinden op onze site. Dus ik zou zeggen...schrijf je in en voel je welkom.

Liefs
Corry
Geniet ..maar nooit met mate....

MarcelM
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Sinds 29 april 2010 ben ik weduwnaar, Yvonne is 44 jaar geworden en overleden aan uitgezaaide borstkanker, haar ziekbed heeft slechts één maand geduurd.
Contacteer:

Bericht door MarcelM » di nov 22, 2011 19:30

Wat Corry zegt: schrijf je in, hier is ruimte.
Maak plannen voor de toekomst maar leef vandaag!

Caroline1965

Bericht door Caroline1965 » ma mar 11, 2013 12:24

Wat klinkt dit herkenbaar...ik heb dan wel geen nieuwe partner (sterker nog, mis een maatje), maar ben er ook nog niet klaar voor denk ik. Partner ruim 2,5 jr geleden verloren, 2,5 jr in de overlevingsstand maar doorgegaan...met werken, proberen vader en moeder tegelijk te zijn oor onze dochter (zij heeft haar vader dood gevonden 's morgens, ze was toen 10 jr, ik was ivm opleiding 200km van huis)...tot afgelopen kerst...ik kon niet meer, de ene paniekaanval na de andere...en ik ben zooooo moe. Zelf wat gezondheidsproblemen (schildklier hypo) zo blek in januari (daa kun je ook behoorlijk labiel van worden)..en ben nu een wrak..alles komt er nu driedubbel uit :(

Plaats reactie