nieuwe relatie

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
marieke

nieuwe relatie

Bericht door marieke » za mar 25, 2006 21:39

Hallo allemaal,

Ik val maar direct met de deur in huis. ik(29) heb een relatie met een man waarvan zijn vrouw recent overleden is. We hebben elkaar erna leren kennen. Ik vroeg me af of iemand tips heeft voor mij o.a.over hoe om te gaan met zijn verdriet...
Ik mag helaas geen lid worden van het forum, dus ik hoop dat jullie ook dit deel van het forum lezen!

Marieke

wilma
Reden voor lidmaatschap: Ik heb in de 2 maanden dat ik bij msn jjgv was erg veel steun gehad, bij het overlijden van mjn man Jan op 19 augustus 2004.
Je hebt er veel aan om je verhaal met lotgenoten te bespreken. En met de chat heb ik vaak een glimlach op mijn gezicht!!
Contacteer:

Bericht door wilma » zo mar 26, 2006 18:26

Hoi Marieke.

Kan je als advies geven, dat je hem de ruimte geeft voor zijn verdriet.
En niet jaloers zijn op de liefde die hij voor de rest van zijn leven voor zijn vrouw zal voelen.

Steun in moeilijke dagen. Dit zijn vaak de dagen voor verjaardagen, feestdagen, trouwdagen. En op die dag zelf.

Geniet ervan meid!

Groetjes Wilma
Het eind van het ene
is altijd het begin van iets nieuws.

marieke

Bericht door marieke » ma mar 27, 2006 20:25

dank jullie wel!
het is met vlagen tuurlijk moeilijk, maar ik wil juist graag dat hij over haar praat, en zijn gevoelens emt mij deelt. Dat heb ik liever dan dat hij het mijdt. Maar goed, het gaat momenteel goed. laten we hopen dat het zo blijft.!!En dat de omgeving er ook een beetje pos. op gaat reageren!
Tips/hulp is altijd welkom!

mar

Gast

Bericht door Gast » di mar 28, 2006 12:53

Hoi,

Denk dat het heel lastig is om een echt advies te geven. Je geeft aan dat hij zijn vrouw recent heeft verloren en ook al hoeft de "tijd geleden" niet echt heel belangrijk te zijn, hij heeft wel voldoende tijd nodig om dit verlies te verwerken. En daar is wel tijd voor nodig...en vooral in die periode zal hij zich erg kwetsbaar gaan opstellen en is het aangaan van een relatie niet altijd even verstandig...maar goed....dat is het mindere deel.

Het kan ook zijn dat hij alles genoeg heeft verwerkt...al gaat het nooit echt helemaal over er komt wel een moment waarop hij een stap vooruit maakt...een bewust keuze om in een relatie te stappen. Die stap is heel belangrijk en kan hem op dat moment alle kanten opslingeren. Maar op het eind is de keuze die hij maakt oprecht en is dat het moment waarop hij verder kan.
Zelf geloof ik niet zo dat je dan een relatie aangaat in de zin van "dat jij erbij komt" want zo werkt het niet. Een relatie ga je met zijn 2en aan. Wat wel zo is dat zijn vrouw voor de rest van zijn leven een belangrijke rol/deel uitmaakt van zijn leven. Ze hebben een leven met elkaar gedeeld..en dat gaat niet meer weg. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet iets nieuws kan opbouwen. Tuurlijk kan dat. Je wilt graag tips hoe daar mee om te gaan....maar dat is vrij moeilijk te zeggen denk ik. Het meeste zal hij zelf gaan aangeven... Hij zal over haar gaan praten, hij zal dingen herkennen...of juist niet. Dingen zullen anders zijn. Soms zal hij het rustig aan willen doen omdat hij het niet meer kan bijhouden. En al die dingen wil hij graag delen...met jouw. En juist daar is het van belang dat je dan luistert. Hij verwacht geen antwoorden....gewoon iemand die er is. En zich vooral niet bedreigd voelt doorwat hij verteld... En dit...kan je wel eens tot wanhoop drijven ...denk ik...maar weet dan dat hij dat niet zo ziet.... vertel hem dat gewoon...en hij zal dat begrijpen.. als je je ergens niet prettig over voelt.. over dingen die hij zegt of doet....want hij zal het zelf niet zo zien.... want hij zal hoe dan ook een keer merken dat je je zo voelt en daardoor zal er een drempel komen op bepaalde onderwerpen...en op termijn gaat dat verkeerd. Ik denk dat het belangrijkste is..dat je veel bij elkaar bent....in het echt...dat je veel praat..dat er vertrouwen ontstaat. Dat hij het gevoel heeft dat hij alles tegen je kan vertellen....zonder bedreigd te voelen..of dat hij moet opletten wat hij zegt. Dit vertrouwen wat voor hem nu heel belangrijk is geworden...een soort houvast.

Een relatie met een weduwnaar zal gewoon veel tijd gaan kosten.....heel veel tijd....begrip en respect voor elkaar....en uiteraard liefde :) maar ja..mss geldt dat wel voor elke relatie...

En wat de omgeving betreft....tja...dat is wat je er zelf voor waarde aangeeft...Als je de mening van anderen belangrijk vindt...dan zal het niet altijd even makkelijk zijn..zeker als het vrij recent is. En als er kids bij betrokken zijn..kan ook dat nog gaan meespelen.

In iedergeval....veel geluk samen.
grt
A

marieke

Bericht door marieke » wo mar 29, 2006 19:13

Lieve allemaal!

Enorm bedankt alvast voor deze antwoorden!
Ik besef maar al te goed dat het een moeilijke tijd gaat worden, maar ik geniet nu van elk moment samen. Ik probeer haar ook af en toe te betrekken in de gesprekken, dmv kleien dingetjes, zodat hij merkt dat ik er geen moeite mee heb om het over haar te hebben...
En verder zal de tijd het uitwijzen. We beginnen nu aan de vakantie te denken, en daar verheug ik me enorm op, al zal het ook wel een test zijn!

En de omgeving? ja, dat blijft voorlopig nog even afwachten. ik wil hem zeker niet pushenm om het te vertellen. Af en toe geef ik eens een hint, meer niet....we shall see.

Ik hoop dat nog meer mensen willen reageren!'

love marieke

marieke

Bericht door marieke » di apr 04, 2006 18:17

Heeft er niemand meer adviezen?
Wat wilden jullie zelf toen jullie een nieuwe relatie kregen? Wat wilde je wel,. en vooral ook: wat wilde je niet??!!
Hellup!

marieke

Doreen
Reden voor lidmaatschap: Hallo, ik ben Doreen (45), ik heb een zoon van 19, een dochter van 17 en een zoontje van 10. Op 30 oktober 2004 is Robert overleden aan de gevolgen van meerdere hersentumoren. Ik ben hier niet meer zo actief, maar heb veel aan deze site gehad!

Bericht door Doreen » di apr 04, 2006 19:24

Hoi Marieke,

zelf heb ik nog geen relatie, dus wat dat betreft geen ervaring, maar ik weet wel heel goed waar ik behoefte aan zou hebben in een relatie.
Het punt is wel dat dat voor iedereen verschilt, wat ik prettig vind, kan iemand anders wel vervelend vinden. En behoeftes veranderen ook nog wel eens met de tijd, maar als je daar samen in groeit, is er niets aan de hand. Op dit moment bv. behoefte aan een arm om je heen betekent niet dat je dat altijd wilt/nodig hebt. Het is volgens mij een kwestie van elkaar aanvoelen. Ik denk dat je daar niet krampachtig mee bezig moet zijn, je bent verliefd op elkaar geworden, laat het gebeuren, geniet van elkaar, praat met elkaar enz.
Dit blijft natuurlijk altijd een deel uitmaken van jullie relatie, je kunt het niet vergelijken met een ex, het 'houden van' houdt ook niet op......ben je daartegen bestand.
Succes meid!

Groetjes, Doreen
Loslaten is niet vergeten, het is doorgaan op een andere manier.

marieke

Bericht door marieke » wo apr 05, 2006 11:53

Hi mieke,

Heb jij ook een prive adres waar ik je anders op kan melen? Ik zet dit liever allemaal niet openbaar...

marieke

marieke

Bericht door marieke » za apr 08, 2006 15:45

Helaas, het is over...hij trok het niet. Was allemaal veels te vroeg.
Dus ik ben hier weg. Bedankt voor de steun.

marieke

anneke

reactie

Bericht door anneke » ma jun 05, 2006 22:33

hoi
jammer dat het over is, natuurlijk voor jullie in eerste instantie. ik dacht ook een gelijk gestemde gevonden te hebben. ik zit namelijk in dezelfde situatie. het gaat erg goed maar had graag met een gelijk gestemde eens van gedachten gewisseld omdat je toch tegen bepaalde dingen aanloopt. dus als er nog iemand hier "rond loopt" die daar mee loopt hou ik me graag aanbevolen. niet omdat we grote problemen hebben maar omdat er gewoon regelmatig kleine dingen zijn waar ik tegenaan loop en graag eens zou weten hoe anderen daarmee omgaan
groetjes

marieke

nieuwe relatie

Bericht door marieke » di jun 06, 2006 12:24

Hi!

We zijn toch weer samen!Al eigenlijk 2 weken na het vorige bericht...het bleek allemaal te snel zijn gegaan mbt mensen ontmoeten etc. Nu zijn we lekker bezig met vakantie plannen etc.
Als je contact wilt moet je me even je mail adres geven. Geen probleem!

gr marieke

marieke

Bericht door marieke » vr jun 09, 2006 19:03

Hi wendy,

Ik voel me ook absoluut niet minder dan zijn vrouw, maar zij hadden volgens hem echt wel de perfecte relatie. Nooit problemen, echt potje en dekseltje...maar tussen ons gaat het ook goed hoor!hij is niet zo'n prater..da's soms best lastig, want ik wil ook niet aldoor over zijn vrouw beginnen...Maar ja, hij zegt dat als er iets is, ik het echt wel zal horen, dus daar vertrouw ik dan maar op!

marieke

anneke

reactie om te mailen

Bericht door anneke » zo jun 18, 2006 21:04

Hoi Marieke (en anderen)
Het lijkt me gezellig om eens te mailen. ik merk dat er wel eens dingen gebeuren waar je het met iemand over wil hebben die in het zelfde schuitje zit, Via het forum is het soms wat lastig om dingen te bespreken en raad te vragen. wij hebben het prima een plaats gegeven maar de omgeving heeft er soms moeite mee en ook ik vind dingen wel eens lastig, ik wil zeker alle ruimte laten maar de balans is wel eens moeilijk.

mijn adres is zeilen 1980 apenstaartje hot mail punt com. Ik heb het even zo geschreven, dan schijn je minder troep in je postvak te krijgen.
ik hoop iets te horen, groetjes anneke

marieke

Bericht door marieke » ma jul 17, 2006 9:20

Hallo allemaal,

Ik wilde even laten weten dat het zo goed gaat met ons!!! Afgelopen weekend samen weggeweest met mijn ouders, was heelrijk! Hij is super lief...en af en toe praten we over haar, maar ook heel vaak niet. Het gaat gewoon goed. Nu op naar de vakantie!2 hele weken samen!!Wat een genot...

groetjes, marieke

Jo

Re: nieuwe relatie

Bericht door Jo » di sep 25, 2007 16:39

Hallo allemaal,

Ook ik heb sinds kort een relatie met een weduwnaar en ik zou graag willen mailen met meiden die net als ik in de twintig zijn en in hetzelfde schuitje zitten.
Anneke, ik heb geprobeerd je op dat adres te mailen, maar de mail kwam niet aan.
Jullie kunnen me mailen op adres madame_blanche apestaartje hotmail punt com.

Alvast bedankt!

Groetjes Jo

Plaats reactie