nieuwe relatie

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Gast

Re: nieuwe relatie

Bericht door Gast » di feb 16, 2010 16:51

hallo

ikzelf ben 3,5 jaar geleden aagesproken door een man waarvan zijn vrouw 3 maanden daarvoor was overleden aan kanker
hij heeft vanaf het begin aangegeven dat hij geen nieuwe relatiie aankan, maar we groeiden erg snel naar elkaar toe woonden snel in 1 huis, hebben het super eigelijk lachen veel, hebben nooit ruzie, maar wat mij opvalt is dat hij eens in de zoveel tijd ineens zoiets had van ik wil alleen zijn, en dan ging ik naar mijn eigen huis, ik ben zelfs op zijn verzoek iets met iemand anders begonnen 1,5 jaar geleden maar hij bleef maar terug komen ik heb dat 2 maanden volgehouden en ben weer met hem verder gegaan, toen ik hem zij waarom heb je me dat laten doen zij hij ja dat was dom, nu echter gaat het helemaal niet goed met hem volgens mij is hij er echt heel slecht aan toe wil alles stoppen wil rust wil niets meer
eigelijk het liefst dood, hij zegt het ligt niet aan jou maar aan mij ik kan je niets bieden, de afgelopen weken is het steeds slechter geworden en gisteravond is de bom gebarsten, mijn huis is hier ook in de straat dus eigelijk zijn we buren mar mijn huis is eigelijk ombewoonbaar omdat ik met verbouwen zit, nu is hij gister uit zijn werk gekomen we hebben gegeten even gepraat was wel wat spanning omdat hij niet lekker in zijn vel zit maar verder geen reden op een uitbarsting,
en nog geen half uur later we waren heel even naar mijn huis geweest om wat te klussen en toen we bij hem thuis kwamen barste de bom, hij wilde alleen zijn ik hield hem tegen ik dacht die rijd straks zichzelf dood, ik wist ook niet wat ik moest doen hij raakte in paniek hij wilde weg uit zijn huis hij wilde rust en wou in mijn huis gaan slapen, daar valt niet te slapen van de stof maar toch hij wilde gaan, ik zei hem ga lekker douchen ik blijf wel beneden dan kan je alleen slapen maar nee hij wilde weg, ik mocht kiezen of hij ging in mijn huis slapen ,of in de auto , of bij zijn zoontje in den haag, ik kreeg hem niet rustig, hij pakte een glazen pot en zei wil je dat ik dit kapot op mijn kop sla, wow ik dacht dit gat niet goed hij zij laat me gewoon daar slapenm ik zie je morgen ochtend om 5 uur, uitendelijk heb ik hem laten gaan, ik heb de hele nacht niet geslapen vanmorgen was hij er nog niet om kwart voor 6 durft niet te gaan kijken maar ben toch gegaan, lichten uit ik kon niet naar binnen, de sleutel zaqt aan de binnen kant, hij doet zijn telefoon uit, ik heb aangeklopt en gewacht n 5 minuten ging de douchelicht aan, ik ben toen terug gegaan,, na 10 minuten was hij hier en vroeg of allen goed gineg met mij, en vertrok naar zijn werk.hij belde vanmiddqag op om 3 uur dat hij al onderweg naar hui swas
hij is naar mijn huis gegaan om te klussen toen ik net bij hem wou kijken zei hij ik wil alleen zijn wil je gaan, wat moet ik hier nu mee hoe ken ik hem nou steunen op deze manier hij moet hulp zoeken want dit aat niet goed wie heft er ervaringen mee
help ik ben ten einde raad

groetjes nouska

Gast

Bericht door Gast » za feb 20, 2010 9:09

Ik heb al weer een aantal jaar geleden een relatie gekregen met iemand die net (enkele maanden)zijn partner had verloren. We zijn samen een periode ingegaan met veel mooie momenten en helaas ook veel moeilijkheden. In die tijd heb ik meerdere malen op deze site gekeken of er iemand was die in dezelfde positie zat als ik. Een positie als "nieuwe partner" is ontzettend lastig. Je moet heel stevig in je schoenen staan, ontzettend veel vertrouwen in je relatie hebben en over een bepaalde rust in je eigen leven beschikken. Dat heb je allemaal nodig om je partner de tijd te geven om het verdriet dat hij of zij heeft te verwerken. Ik heb mijn uiterste best gedaan, maar vooral het "de ander de ruimte laten", was voor mij te moeilijk. Ik was simpelweg verliefd en heb/had in hem iemand gevonden met wie ik mijn leven wilde delen. Ik heb veel fouten gemaakt, maar zie het (gelukkig) niet als persoonlijk falen. Als nieuwe partner heb je een zware opgave en dat is moeilijk, ookal houd je nog zo veel van iemand en ookal is het verdriet van de ander nog zo groot. Nu zijn we recent uit elkaar. Ik heb hier erg veel verdriet over. Ik moet nu afstand nemen, zonder hoop op een betere toekomst samen. Mijn idee is dat dit niet hoeft als je maar tijdig hulp zoekt, zodat je in staat kan zijn om degene van wie je houdt de ruimte te geven zonder jezelf daarbij te verliezen.

maan
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn lief 19-10-2005 overleden door de ziekte welk kanker heet.....:(, de beloning voor 1.5 jaar keihard vechten?, ze was zo dapper.......zo oneerlijk dit....
Contacteer:

Bericht door maan » za feb 20, 2010 11:18

Gast schreef: Nu zijn we recent uit elkaar. Ik heb hier erg veel verdriet over. Ik moet nu afstand nemen, zonder hoop op een betere toekomst samen.

Mijn idee is dat dit niet hoeft als je maar tijdig hulp zoekt, zodat je in staat kan zijn om degene van wie je houdt de ruimte te geven zonder jezelf daarbij te verliezen.
Hoi,

Ik vind heel veel herkenning in deze 2 zinnen en ben het kei met je eens.
Natuurlijk (helaas) besef ik dit pas achteraf net als jij nu.

Je bent recent uit elkaar zeg je..... misschien is er toch een kans op restart na dit besef van beiden?...ik gun het je van harte.

Sterkte voor de aankomende tijd.
.
Men zegt : Na regen komt zonneschijn......wanneer komt mijn zonneschijn?

Siempre en mi Corazón.
Te amo mi cariño.

Gast

Bericht door Gast » za feb 20, 2010 11:50

Dank voor je hele lieve reactie. Een restart zit er niet in. Ik geloof erin, mijn ex helaas niet. Ik gun hem dat hij nu alle tijd heeft om dingen af te ronden en weer op te pakken.Voor mij is het nu lastig, maar het is helaas niet anders. Ik hoop dat anderen hier iets mee kunnen. Ik ben in het begin van onze relatie vaak op zoek geweest naar advies. Mijn eerlijke advies luidt: luister naar de ander, geef ruimte, maar verlies nooit jezelf uit het oog. Ik ben ervan overtuigd dat je dan een hele fijne relatie kan aangaan.

gast1974

Bericht door gast1974 » di jan 04, 2011 19:29

Er staat in het draadje hierboven al heel wat geschreven over het aangaan van een relatie met iemand die onlangs zijn parnter heeft verloren.
Ik hoop, ondanks dat ik heel veel herkend heb, dat ik hier mensen kan ontmoeten op dit forum met wie ik ervaringen kan delen en uitwisselen.

Sinds enkele maanden heb ik een relatie met een man die kort geleden zijn vriendin heeft verloren.
Ondanks dat we beiden wisten dat het nog eigenlijk te vroeg was, waren de gevoelens heel sterk. ( We kenden elkaar al een jaartje en hebben veel gepraat over de ziekte van zijn vriendin en achteraf waren we allebei al een beetje verliefd maar nooit laten merken) Hij schrok zelf ook erg van de sterke gevoelens die hij voor mij had. Naarmate de maanden nu verlopen heeft hij het er steeds moeilijker mee. Hij heeft last van schuldgevoelens en plaatst zijn vriendin op een voetstuk. Hij is graag bij mij, maar hij kan niet meer zijn gevoelens over mij uiten zoals hij dat in het begin deed en als ik van mijn kant mijn gevoelens uit, trekt hij zich terug. We matchen echt heel goed en ik geef hem alle ruimte om het verlies een plekje te geven maar heb het moeilijk met de wisselende stemmingen en voel me toch regelmatig een tweede keus.
Verstandelijk kan ik zijn reacties allemaal beredeneren en begrijpen, emotioneel heb ik het af en toe best heel moeilijk mee.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik me naar hem op moet stellen. Hij wil zijn verdriet en verhalen bij mij kwijt maar ik wordt er zelf heel treurig van.
Hij heeft het er zelf overigens ook best moeilijk mee. Hij wil mij niet kwijt maar weet dat hij het nog niet genoeg verwerkt heeft.

Ik ben er echt van overtuigd dat wij een toekomst samen hebben maar ik zou het fijn vinden om ervaringen te delen zodat ik hem beter kan begrijpen en begeleiden zonder dat ik er zelf een vervelend gevoel aan over houd.

sunny1

Bericht door sunny1 » za jan 08, 2011 1:13

Hoi,

Kan jullie helaas niet helpen, ben een jonge weduwe, zonder nieuwe relatie. Maar ik vind het wel super om te lezen dat jullie zo begaan zijn met deze mannen, dat jullie er alles aan doen om een goede relatie op te bouwen, waarin ruimte en tijd is voor zijn verdriet.

Zal voor jullie ook niet makkelijk zijn, dus bij deze: heel veel succes, maar ook geluk, liefde en plezier samen!

Kus!

Gast

Bericht door Gast » zo mei 15, 2011 13:17

Been there, done that. Geloof me: gewoon NIET aan beginnen.

Gast

Bericht door Gast » wo aug 10, 2011 0:12

Gast schreef:Been there, done that. Geloof me: gewoon NIET aan beginnen.

Dat klinkt heftig. Waarom vind je dat?

Ben er zelf wel aan begonnen. Hebben er net een aantal weken vakantie
opzitten. Het ging goed, erg goed. We hebben afgesproken voorlopig toch (nog een poosje)
op onszelf blijven wonen. We kijken nu hoe het verder gaat. Het zal af en toe best moeilijk
worden maar willen er allebei voor gaan. Hij heeft geen kinderen en zijn vrouw is nog niet
zolang geleden overleden.

mo

Bericht door mo » do aug 18, 2011 20:26

Hallo

ook ik heb ruim een jaar een relatie met een weduwnaar
hij was 9 maanden alleen toen we elkaar leerden kennen
heeft 3 puberdochters en ik een puberzoon en dochter. de kids kunnen heel goed met elkaar overweg.
dat is super!!!
we hebben wel besloten dat we blijven latten.....
we wonen een klein uurtje van elkaar vandaan, en voor de kids is het fijn dat ze hun school in een vertrouwde omgeving afmaken.

en een relatie met een weduwnaar is zwaar, vooral heb je te maken met het gemis en het grote verdriet, van je partner maar ook zeker van zijn kids
wij praten veel over zijn vrouw, maar het overheerst niet.
Soms heeft hij meer rust nodig, om gewoon ff alleen te zijn.
dit respecteer ik , en daardoor gaat het bijzonder goed met ons

het is niet eenvoudig, maar als je echt voor elkaar wilt gaan en goed alles met elkaar kunt bespreken.....

dan ga ervoor..... O:)

gr moon

SMO

Bericht door SMO » vr okt 07, 2011 14:11

dag allen,
Ik lees mee op de site omdat ikzelf vergelijkbare ervaring heb. Heb eveneens een relatie met een man waarvan zijn vrouw 5 jaar geleden is overleden aan kanker.
Dit is allemaal heel verdrietig, ik probeer dat ook te plaatsen ergens,. maar het lukt mij nouwelijks mijn jaloersheid op diverse vlakken te ondrukken.
Waarschijnlijk praten jullie partners wel veel over hun verdriet. Mijn vriend wil er niet meer over praten. De moeder van de overleden vrouw heeft ook een boek erover geschreven en zoekt veel publiciteit. Ook hierin wordt ik betrokken. Al met al vind ik het reuze moeilijk.

Misschien willen jullie hierover nog iets met mij delen, want ik ben zon beetje lost hierin.

lieve groet SMO

Gast

Bericht door Gast » zo okt 09, 2011 13:15

SMO schreef:dag allen,
Ik lees mee op de site omdat ikzelf vergelijkbare ervaring heb. Heb eveneens een relatie met een man waarvan zijn vrouw 5 jaar geleden is overleden aan kanker.
Dit is allemaal heel verdrietig, ik probeer dat ook te plaatsen ergens,. maar het lukt mij nouwelijks mijn jaloersheid op diverse vlakken te ondrukken.
Waarschijnlijk praten jullie partners wel veel over hun verdriet. Mijn vriend wil er niet meer over praten. De moeder van de overleden vrouw heeft ook een boek erover geschreven en zoekt veel publiciteit. Ook hierin wordt ik betrokken. Al met al vind ik het reuze moeilijk.

Misschien willen jullie hierover nog iets met mij delen, want ik ben zon beetje lost hierin.

lieve groet SMO
Jeetje SMO dat is heel zwaar voor je...
het is juist zo belangrijk dat jullie er samen over praten.....nniet alleen over jullie maar ook over het verdriet en gemis van zijn vrouw
je wordt ook een beetje voor het blok gezet door het boek van de moeder van zijn vrouw....
Hoe lang was je vriend alleen toen jullie een relatie kregen???
Bij ons was t allemaal vrij kort pas 9 maanden, maar door te praten,,, lukt het allemaal goed.
Maar ook nog steeds met ups en downs.......maar ik kan het nu wel loskoppelen, zijn verdriet en gemis van zijn vrouw staat los van onze relatie, wat hij voor mij voelt
ik wens je heel veel geduld,,,,,,,,,en geluk met je relatie!!!! en probeer erover te praten.......dat is de enigste oplossing....

g

catharine

Bericht door catharine » do nov 17, 2011 21:25

Dag allen.

Zocht ook herkenning hier. Heb in november 2007 mijn man leren kennen. Zijn vrouw was in april 2007 overleden. Hun relatie was niet goed toen zij overleed.
Hij heeft twee kinderen van nu 8 en 11, waar ik tweede moeder voor mag zijn. We zijn vrij snel gaan samenwonen (in hun huis..). Dit heeft een hoop energie en emoties gekost. Dingen moesten veranderen in huis omdat ik mij anders niet thuis zou voelen. Alles was nog zoals het door haar achtergelaten was. Heb hier veel moeite mee gehad. Het huis stond vol foto's (door haar neergezet/gehangen). Je bent verliefd, maar kwetst daarmee anderen, wat niet je bedoeling is. De kinderen hebben mij vanaf het begin geaccepteerd. Maar ook dat blijft moeilijk. Je mag misschien geen concurrentie voelen, maar dit gevoel is wel degelijk aanwezig. Je loopt al tien nul achter bij binnenkomst.. We zijn nu vier jaar verder (en nog drie kinderen rijker) en het gaat nog steeds met vallen en opstaan. Er zijn maar weinigen die je positie als nieuwe partner begrijpen en aanvoelen. Heb daarom deze site bezocht. In hoop op herkenning en een beetje begrip. Acceptatie is denk ik het sleutelwoord. Maar dit is met vallen en opstaan. Mochten er mensen contact willen zoeken als zij in dezelfde positie zitten, mail mij dan. catharine janssen apenstaartje hotmail punt com (alles aan elkaar geschreven) is mijn mail adres.
Sterkte allemaal! Ik zal de site nog eens bezoeken (denk niet dat ik autorisatie krijg als ik het zo lees....). Groeten catharine.

Gorkum
Reden voor lidmaatschap: Ik ben Ruud van Gorkum en ben op 28 april 2010 mijn vrouw verloren aan longkanker. Ik blijf alleen achter met twee volwassen meiden van mijn vrouw uit haar eerdere huwelijk. En natuurlijk twee kleindochters en een kleinzoon.
Samen hadden we geen kinderen maar wel een hond.

Bericht door Gorkum » za nov 26, 2011 3:36

Ik heb zelf net en relatie achter de rug. Mijn vrouw was 14 maanden daarvoor overleden toen deze relatie begon. Mijn inmiddels ex vriendin zei na een maand al Dat heb je al eens verteld. Als ik iets over mijn vrouw vertelde. Doe dat nou nooit. Al verteld hij een verhaal zes keer. Op mij kwam het over alsof ik niet over mijn vrouw mocht vertellen. Dat mijn vriendin dus jaloers was op mijn overleden vrouw. Uiteindelijk heeft deze relatie een paar maanden geduurd. Ik heb er min of meer een eind aan gemaakt.

Succes. Ruud
Afbeelding

Als ik niet meer hier woon in het land van jou en mij
bedenk dan dat ik ergens ben zonder land en jaargetij.
Ik zweef daar door de ruimte lichter dan een veer
en kijk zonder zorgen liefdevol op jullie neer.

monico

Bericht door monico » za jan 28, 2012 22:28

Wat je zegt is helemaal waar!!
ik heb een relatie met een weduwnaar..
hij was 9 maanden alleen, toen wij een relatie kregen
ik ben blij dat hij zo liefdevol over zijn vrouw praat, en het maakt niet uit hoe vaak hij over haar praat, het is zijn grote liefde
door en veel over te praten, of alleen maar te luisteren, .....er te zijn..
dat maakt de relatie alleen maar waardevoller,
ik ben zelf gescheiden en weet niet hoe het verdriet / gemis voelt......dat kan ook niet...
Dat maakt het soms ook heel moeilijk, maar gelukkig heeft hij dit forum ....met jullie lotgenoten...
door er zelf meer over te lezen, en door te blijven praten, begrijp ik hem steeds meer
tis elke dag anders, het gemis kan binnen no time sterker worden door een flits....een gedachte,,,,
en daar moet je mee om kunnen gaan,
we zijn nu anderhalf jaar verder, we moeten vaak bijsturen, maar we halen er samen ook mooie momenten uit,
en hebbben de intentie om er samen voor te gaan... :smt008 .

Tijd......rust en blijven praten.......en leven bij de dag...... :thumbsup:

:thumbsup: monico

monico

Bericht door monico » zo feb 19, 2012 11:55

Zo positief als mijn vorige reactie!!!!
Nu zo verdrietig....:(
Mijn relatie is over.....
hij kon het niet meer.....heeft tijd nodig om te rouwen....
kan er geen relatie bij gebruiken ....met alle invloeden en zorgen die daar bij horen...
ik ben niet boos, begrijp hem ook
maar ben zo intens verdrietig.....
ik hou van hem.....
heb anderhalf jaar met hem mogen zijn....
Nu heeft hij tijd nodig om te rusten en te verwerken....( ik snap het)....maar tis zo moeilijk!!!!
Voor mij is hij een kanjer... waar ik heel veel van hou...
Hij zegt ook als we voor elkaar bestemd zijn ....komen we elkaar weer tegen.....
ik geef hem zijn rust.......probeer door te gaan......maar wacht ook op hem
mijn maatje .....met wie ik kan lachen en huilen

lieffie een hele dikke knuffel....xx

Plaats reactie