nieuwe relatie

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Athene35
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: De reden van aanmelding is dat ik op 20-5-2004 mijn man aan maagkanker ben verloren. Ben ook bij de vorige site geweest en wil me graag opnieuw aanmelden

Re: nieuwe relatie

Bericht door Athene35 » zo feb 19, 2012 23:20

Ik kan niet anders zeggen dat ik hier diep respect voor je heb...de manier waarop je begrip toont. Dat wil niet zeggen dat ik het ook intens jammer voor je vind dat het zo is gelopen...ik had het je anders gegund...
Heel veel sterkte en kracht toegewenst Monico

Corry
Geniet ..maar nooit met mate....

monico

Bericht door monico » ma feb 20, 2012 14:54

je woorden doen me goed!!!
dank je wel....
ik ga mijn best doen om hem de rust te geven
het is wel heel moeilijk, omdat mijn gevoel heel sterk voor hem is...
maar ik kan het
het zou mooi zijn als we vrienden kunnen blijven
want hij is de moeite waard....
het is een mooi mens, met een hel hutkoffer vol aan bagage....

gr monico

chocho

Bericht door chocho » vr nov 18, 2016 17:42

Ik heb zelf 1,5jaar een relatie met een weduwnaar en dat gaat meestal fantastisch. Maar ik ben wel heel veel jaloers... Er staan nov heel veel foto's, ook van hun samen. Dat is voor de kinderen maar toch vind ik het moeilijk. De kinderen (11,13 en 15) zien mij ook echt als een.indringster en mijn aanwezigheid herinnert hun eraan dat hun mama dood is. Ik heb begrip daarvoor maar ik heb toch niets fout gedaan... Hoe gaan jullie daar mee om

Lin76
Reden voor lidmaatschap: Hallo, ik ben Linda. Na 6 lange en heftige ziekte jaren, is mijn man op 31-8-2010 overleden. Samen met mijn 2 kinderen (destijds 4 en 6) proberen we ons leven weer op de rit te krijgen, en te houden.
Contacteer:

Bericht door Lin76 » di nov 29, 2016 14:04

Hallo chocho

Ik denk dat het iets is, wat je zult moeten zien te accepteren, en er tegelijk open over moet blijven tegenover je partner. Ik heb zelf, als weduwe, een relatie met een gescheiden man. Ik ben bijvoorbeeld weleens jaloers, wanneer hij met zijn ex samen naar bijvoorbeeld rapportbespreking gaan. Of nog kunnen overleggen met elkaar over de kinderen, terwijl ik dat allemaal niet meer kan. En als ik opvang voor mijn kids nodig heb, moet ik altijd iets regelen met familie/vrienden. Hun kunnen gewoon hun beurt met de kinderen ruilen. Er zitten denk ik bijna altijd wel minder leuke dingen aan een relatie met iemand, waar je niet mee begonnen bent. Hier hangen ook nog foto's van mijn man, niet alleen voor mijn kinderen hoor, voor mijzelf ook. Mijn vriend heeft daar geen problemen mee, hij weet dat mijn man altijd een deel van mij zal blijven. Maar ook dat dat niet afdoet aan mijn liefde voor mijn vriend, en hoe blij ik met hem ben. Blijf erover praten is mijn tip. De kinderen hebben lastige leeftijden zo te lezen, het zal vast helpen als ze weten dat jij ze begrijpt. Dat ze je evt als indringer zien, probeer dat niet persoonlijk te nemen.
Afbeelding

~Voor Altijd Verbonden Met Ons Hart~

Edith
Reden voor lidmaatschap: Ik ben sinds 9 maart 2015 weduwe. Mijn man Erik (54) is in het ziekenhuis, waar hij met de ambulance heengebracht was, aan een longembolie overleden. Onze dochter is 11 jaar. We hebben nog pas gevierd dat we 28 jaar bij elkaar waren.

Bericht door Edith » wo dec 07, 2016 23:42

Ik denk, hoop, dat de liefde voor de overleden partner altijd blijft. Laatst las ik een mooie verklaring hoe de nieuwe liefde ernaast kan bestaan: als er een kind in je gezin geboren wordt, houd je niet ineens minder van de eerste. Die liefde kan naast elkaar bestaan. Er hoeft geen competitie te zijn.
Met puber-kinderen is wel lastig. Die leven in een compleet andere wereld.

Plaats reactie