GEZOCHT: vrouwen die IVF behandeling ingaan

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
em.
Reden voor lidmaatschap: Begin januari 2012 is mijn man aan kanker overleden. Wij hadden geen kinderen.

GEZOCHT: vrouwen die IVF behandeling ingaan

Bericht door em. » ma nov 26, 2012 21:40

Begin dit jaar is mijn man overleden aan kanker. Ik ben 36 jaar en sta nu op het punt om een IVF traject in te gaan om hopelijk alsnog het kindje van mijn overleden man te mogen krijgen. Ik zou graag contact willen met jonge weduwen die ook dit traject doorlopen of het hebben doorlopen, maar waar vindt je die zo snel....hopelijk hier!

Ik heb geen twijfels, weet het heel zeker en wil graag contact met iemand die in dezelfde situatie zit. Met name om ervaringen uit te wisselen omdat ik nu al merk dat je in het ziekenhuis toch in een andere situatie zit omdat je daar niet met je man heen gaat. Je krijgt bijv. regelmatig de vraag waarom je man er niet bij is. Je zal zelf hormonen moeten injecteren en hebt daarin geen steun of hulp van je partner. Het is wel heel eenzaam om zo'n traject te doorlopen omdat je e.e.a. niet kan delen met de persoon van wie je houdt. Misschien wordt dat makkelijker als je contact kan hebben met iemand die in hetzelfde schuitje zit. Misschien ook niet...maar dat zal de tijd leren.

Dus zit jij in dezelfde situatie en wil je ervaringen uitwisselen? Laat dan een berichtje achter!!!

em.

Snientje2
Reden voor lidmaatschap: Mijn man is begin december van dit jaar overleden aan de gevolgen van speekselklierkanker. We hebben hier samen tegen gevochten, maar het heeft niet zo mogen zijn. Mijn man heeft naast mij, ook een dochtertje van 3 en een zoontje van 2 achter moeten laten.
Contacteer:

Re: GEZOCHT: vrouwen die IVF behandeling ingaan

Bericht door Snientje2 » wo nov 28, 2012 19:03

Ik kan je ook niet helpen, maar wil je wel meegeven dat ik het heel mooi, maar ook dapper vind!

MichelleM
Reden voor lidmaatschap: Ik had alles: een leuke man, een prachtige dochter (2007) en een heel lief ventje (2009). Maar op 18-8-2011 is Patrick na 10 jaar strijd tegen kanker overleden. Hoewel we wisten dat het eraan zat te komen, komt het toch onverwacht... Elke dag is er één is een blog over zijn strijd en ons leven: http://michellem-wonderenbestaan.blogspot.com
Contacteer:

Bericht door MichelleM » vr nov 30, 2012 22:03

Hallo Em,

Ook ik zit niet in een vergelijkbare situatie. Wel is ons tweede kindje verwekt via IVF, in een periode waarin het met mijn man heel slecht ging. We hebben heel wat te stellen gehad met het ziekenhuis voordat ze mee wilden werken aan onze wens, maar ik ben ze nog iedere dag dankbaar dat ze het uiteindelijk gedaan hebben.

Het IVF-traject is mij meegevallen, maar ik ben wel heel blij dat het bij poging 1 gelukt is. Want hoewel het meeviel, was het wel een enorme mind-fuck (excuse my language).
Heb je al kinderen? Het is wel een heftig traject om alleen te doorlopen, zeker ook met de extra lading die eraan zit door het feit dat je partner overleden is. Het gaat niet alleen op jou leven grote impact hebben, maar ook op je familie en schoonfamilie.

Heel veel succes en sterkte. Ben altijd bereid om met je te praten, al was mijn situatie wel heel anders dan die van jou!
Wijsheid met je beslissing en ik hoop op het gewenste, positieve resultaat.

Liefs, Michelle
Op 18-8-2011 is Patrick na 10 jaar strijd tegen kanker overleden. Lang hebben we in een wonder geloofd.
Het gat voor mij (1974),Jasmijn (2007) & Thijmen (2009) is groot.
Http://michellem-wonderenbestaan.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

kaatje
Reden voor lidmaatschap: Ik ben Karin, 40 jaar oud.
Mijn vriend is 4 maanden geleden (op 5 juli 2009) om het leven gekomen door zinloos geweld.
We hebben een dochtertje van (inmiddels) 15 maanden.
Contacteer:

Bericht door kaatje » zo dec 02, 2012 23:21

Hoi Em

Onze dochter is een klein jaar voordat mijn vriend overleed, geboren via IVF.
Wij waren van plan om de overgebleven embryo,s van die IVF poging te gaan 'gebruiken' in de hoop nog een kindje te krijgen
Helaas overleed mijn vriend zeer onverwacht en hadden wij geen ondertekende verklaring voor de overgebleven embryo's.
Hoewel ik een enorme wens had voor nog een 2e kindje, en zeker nog een kind van ons samen (en een broertje of zusje voor onze dochter), is dit door de regelgeving erg moeilijk in mijn situatie.
Daarbij nog een zeer belabberde financiele situatie.
Voor mij betekend dit dus dat ik de hoop op nog een kindje moet opgeven

We zitten dus niet in dezelfde situatie, maar ik begrijp je heel erg goed dat je voor de IVF poging wilt gaan.
Hopelijk heb je wel steun uit in je omgeving. De behandeling kan onder 'normale' omstandigheden al emotioneel zijn, en zeker als je het nu alleen moet doen, lijkt het me best pittig.
Maar als alles goed gaat, en je uiteindelijk zo'n wondertje in je armen houdt, het kindje nog van jullie samen, dan is dat zo vreselijk mooi.
Ik wens je heel veel sterkte en een positief resultaat voor de IVF.

Lieve groetjes Karin
Laatst gewijzigd door kaatje op ma dec 03, 2012 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve Robbie,
Er zijn geen dagen zonder jou

missyirma
Reden voor lidmaatschap: Hallo,
Ik ben Irma Schimmel en ben 26 jaar. Ik heb me hier aangemeld omdat mijn verloofde Jan geheel onverwacht afgelopen 1e paasdag, 8 april 2012 is overleden. De crematie was op vrijdag de 13e. Na de autopsie is gebleken dat dat mn Lief is overleden aan een zeer uitgebreide aortadissectie tybe A en B (van binnen gescheurde aorta). De artsen hebben de symptomen helaas voor ons niet optijd herkend... Jan is net 45 geworden. We hebben geen kinderen en hebben ook de 25e juli onze geplande trouwdag dus niet gehaald. Heb alles op moeten geven en onze zaak heb ik op moeten doeken, maar gelukkig heb ik mijn mooie herinneringen en onze honden nog....

Bericht door missyirma » ma dec 03, 2012 8:30

Hoi em,

Ik denk dat het moeilijk zal zijn om iemand te vinden die in dezelfde situatie zit als jij. Omdat het wel heel bijzonder is wat je gaat doen, namelijk een kindje krijgen van je overleden man!
Misschien op een forum voor IVF ook een oproepje doen?
Ik wil je iig heel veel succes wensen en hoop dat het goed gaat allemaal!

Groetjes
Afbeelding

marjat
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn naam is Marja. Juli 2006 is mijn man verongelukt. We hebben een zoon en een dochter van inmiddels 25 jaar.

Bericht door marjat » ma dec 03, 2012 23:03

Ha Em,

Ik zit niet in dezelfde situatie als jij: onze kinderen waren 14 toen mijn man overleed. Ik heb wel bij vrienden en bij familie van nabij meegemaakt hoe zwaar het IVF-traject is en wil je heel veel sterkte daarbij wensen. Ik wens je van harte toe dat alles heel voorspoedig zal verlopen. Intussen ben je hiermee niet geholpen.

Je zou ook een oproepje kunnen plaatsen op de site: www.dejongeweduwe.nl . Hopelijk kom je lotgenoten tegen, het is fijn om je ervaringen en gevoelens uit te wisselen.

Liefs, Marja.

em.
Reden voor lidmaatschap: Begin januari 2012 is mijn man aan kanker overleden. Wij hadden geen kinderen.

Bericht door em. » wo dec 02, 2015 0:08

Meer dan een jaar ben ik niet op dit forum geweest. Vandaag kreeg ik een privebericht waarvan ik een melding op mijn mail kreeg. Ik kwam hierdoor weer bij mijn eigen bericht terecht en realiseerde mij dat er vast nog wel eens mensen mijn oproep zouden lezen. Vaak vraag ik mij bij een verhaal af hoe het nou is afgelopen, dus wilde ik dit met de toekomstige lezers delen via dit bericht. Ik heb niemand gevonden die in dezelfde situatie als ik zat en/of hetzelfde traject ging lopen. Het traject zelf was er een die vele hindernissen kende, de zwangerschap was belabberd, maar mijn leven is opnieuw begonnen toen ik op 1 mei 2015 eindelijk ben bevallen van onze dochter. Lieve Mark, we zeiden het altijd al tegen elkaar: 4-ever you & me. Ze is zo mooi en lief en grappig, ze is de helft van jou en de helft van mij; zij is 4-ever you & me!

Lin76
Reden voor lidmaatschap: Hallo, ik ben Linda. Na 6 lange en heftige ziekte jaren, is mijn man op 31-8-2010 overleden. Samen met mijn 2 kinderen (destijds 4 en 6) proberen we ons leven weer op de rit te krijgen, en te houden.
Contacteer:

Bericht door Lin76 » wo dec 02, 2015 8:43

Wauw, wat een mooie update! Heel bijzonder dat je dit kadootje hebt mogen krijgen, op deze manier leeft jouw man weer een beetje voort. Heel veel geluk met elkaar! Groetjes Linda
Afbeelding

~Voor Altijd Verbonden Met Ons Hart~

Andrea
Reden voor lidmaatschap: Mijn naam is Andrea. 10 november 2013 is mijn man overleden bij een ongeluk. Hij was op slag dood, 48 jaar. Hij laat naast mezelf nog twee kinderen na: een prachtige dochter uit 1997 en een lieve zoon uit 1998.

Bericht door Andrea » do dec 03, 2015 16:01

Em, Wat een mooi bericht en ik neem mijn petje af voor je. Een kindje krijgen is een heftige gebeurtenis maar in jouw situatie wel heel bijzonder. Ik wens je dan ook heel veel geluk met jullie dochter. Liefs, Andrea
He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last for ever: I was wrong.

uit: funeral blues van W.H. Auden

Plaats reactie