trouwring

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
zonnebloem

trouwring

Bericht door zonnebloem » di jul 22, 2014 14:41

ik ben sinds september 2009 weduwe. Nu heb ik sinds een aantal maanden een nieuwe vriend en weer helemaal happy. Zo fijn om weer samen dingen te ondernemen en weer verliefd te zijn. Afgelopen weekend zijn we samen naar Parijs geweest en heb ik een mooie ring van hem gekregen. Ik zit zo met een dilemma!! Wat doe ik met mijn trouwring. Van de ene kant denk ik een nieuwe fase in mijn leven. Dus ik doe hem uit en draag alleen de ring van mijn vriend. Van de andere kant voel ik mij een beetje schuldig als ik mijn trouwring uit doe. Ik weet wel dat ik mijn gevoel moet volgen maar ben altijd bang wat andere er van zeggen. met name mijn schoonfamilie en kinderen. Al is iedereen blij voor mij en hebben ze er begrip voor. Zo moeilijk...
Heeft er iemand voor dezelfde keuze gestaan en wat heb je gedaan??

hermien
Reden voor lidmaatschap: Ik ben hermien 34jaar getrouwd geweest met mijn erik die op 27februari j.l. is overleden aan de gevolgen van kanker. We hebben twee kinderen en een kleinzoon die hij mocht leren kennen, er zijn nog twee kleinkinderen op komst.

Re: trouwring

Bericht door hermien » vr jul 25, 2014 8:13

Hallo trouwring .
Ik heb die ervaring niet maar kan me voorstellen dat als je met jullie tweetjes hier een standpunt in neemt die het zelfde en goed voelt die keuze moet maken .
De jaren wegdrukken zal verkeerd zijn heb ik het idee .
Zelf zeg ik nu laat bv van jou en je overleden man zijn trouwring een hanger maken(omsmelten)en je kunt je dan toch verbonden voelen .
Misschien gewoon oplaten en kijken hoe dat eerst voelt
Gr hermien

marjat
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn naam is Marja. Juli 2006 is mijn man verongelukt. We hebben een zoon en een dochter van inmiddels 25 jaar.

Bericht door marjat » vr jul 25, 2014 8:43

Hallo Zonnebloem,

Lastig hè, die omgeving die altijd wel iets meent te kunnen zeggen.

Zolang het niet goed voelt om je trouwring af te doen, zou ik het niet doen. Wij verkeren in de bijzondere situatie dat je van meer mensen kunt houden. De liefde voor je nieuwe lief is groeiend, zo mooi dat dat bezegeld wordt met een ring. Je trouwring hoort bij je overleden lief, die liefde is er nog.
Je voelt het vanzelf wanneer je eraan toe bent je trouwring af te doen, of bijvoorbeeld aan een andere vinger te doen of aan een kettinkje te dragen. En dan is het goed.
Ik wens je toe, dat je nieuwe lief je beslissing, hoe die ook zal zijn, zal begrijpen en respecteren.

Lieve groet,
Marja

ebs13
Reden voor lidmaatschap: Ik ben Els, 51 jaar, moeder van 2 kinderen, jongen van 18 uit een eerdere relatie en meisje van 10. Mijn partner is op 20 mei dit jaar overleden, oorzaak nog niet duidelijk.

Bericht door ebs13 » zo aug 17, 2014 5:35

Zelf kiezen is de beste manier, niemand kan en mag jou vertellen wat je moet doen. Ik zelf heb ons trouwsieraad (hanger in de vorm van lusknoop) iets korter dan een jaar gedragen. Kreeg tijdens een meditatie bijeenkomst het gevoel dat ie af mocht/moest. Het sieraad dat mijn lief had (dasspeld met dezelfde lusknoop) was ik vanaf overlijden kwijt en vond ik de dag erna terug. Dat was mijn teken dat t goed was. Ze liggen nu samen in een doosje op mijn nachtkastje. Misschien klinkt dit zweverig, maar voor mij voelde dit heel fijn: een teken dat ik verder mocht/moest. Succes! Volg je eiegen gevoel.
Het komt altijd goed! Niet altijd zoals wij dat willen, maar uiteindelijk komt het toch weer goed! Op dit moment wil ik dit wel geloven, maar ik kan het nog niet.

Plaats reactie