wie kan mij verder helpen?

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
ramona

wie kan mij verder helpen?

Bericht door ramona » do mei 13, 2010 14:26

Ik schrijf op dit forum omdat ik graag iemand in mijn naaste omgeving wil helpen en begrijpen
Wie kan mij helpen?

6 maanden geleden mijn nichtje overleden. Vlak na de geboorte van haar eerste kindje.
Omdat ik er heelgraag voor mijn familie wilde zijn probeerde ik haar man te steunen waar ik kon.
Hij toonde al snel interesse in mij en ik begon hem ook al snel steeds leuker te vinden.
Nu heeft hij een nieuwe vriendin en houd hij mij op afstand.
Alle manieren om mijn medeleven aan hem te tonen, zoals een kaartje een sms of even vragen om langs te komen voor een kopje koffie houd hij af.
Waar is hij bang voor. En waarom wil hij geen contact? Ik heb bijna alles gelezen over rouwverwerking en in welke fase hij zo'n beetje moet zitten maar ik sanp er helemaal niets meer van.
Doordat hij me zo op afstand houd zie ik ook de kleine niet meer en dat doet mij veel verdriet.
Wie kan mij helpen en mij zeggen wat te doen? Ik wil hem niet laten vallen maar doordat hij zo afstandelijk is en alles van mij dood zwijgt maakt hij het voor mij wel erg moeilijk!
Soms belt bij mij s'nachts, dan kletsen we wat maar het gaat hem dan vaak maar om 1 ding ( als je begrijpt wat k bedoel) hij heeft toch een nieuw meisje waarom zoekt hij mij dan op?
Ik mag er alleen zijn als het hem uitkomt. Past dit alles in het beeld van een rouwende?
Help me alsjeblieft want ik weet het niet meer.

Jennifer73
Reden voor lidmaatschap: Alleenstaand moeder, niet omdat de liefde tussen ons dood was, maar wel omdat mijn geliefde op 23 januari 2009 is overleden. We hadden 12½ jaar een relatie.
Inmiddels is mijn kinderwens wel vervuld, maar ik had dit liever met hem gedeeld.

Re: wie kan mij verder helpen?

Bericht door Jennifer73 » do mei 13, 2010 20:08

Beste Ramona,

Je zegt bijna alles over rouwverwerking te hebben gelezen en te weten in welke fase hij ongeveer moet zitten? Welke boeken over rouwverwerking geven zo'n nauwkeurige tijdsomschrijving dat de omgeving dit kan weten? Je zegt dat het nu 6 maanden geleden is, maar hebt het wel al serieus over nieuwe relaties (met jouw of met een andere vrouw) en stelt je in mijn ogen vrij jaloers op als het over een andere vrouw gaat. Ik denk dat je neef nog helemaal geen behoefte heeft aan een andere relatie, alleen aan iemand die er voor hem is.

Je stoort je er aan dat hij je het éne moment op afstand houdt en een andere keer midden in de nacht opbelt. Voor jou is dat misschien tegenstrijdig, voor hem staat de hele wereld en vooral zijn toekomst sinds 6 maanden volledig op zijn kop en kan hij hier waarschijnlijk niet eens meer bij nadenken zoals jij doet.

In het begin van je bericht geef je aan dat je je familie wilt steunen, je schrijft hier echter in de verleden tijd. Heb je het steunen opgegeven? Het is pas 6 maanden geleden. 6 maanden waarin voor jou het leven vrijwel op dezelfde manier doorging (al zal ik niet ontkennen dat je geen verdriet om je nicht zult hebben, maar de dagelijkse gang van zaken is er voor jou niet door veranderd). Voor hem en hun kindje is niks meer hetzelfde. Hij zou er met de baby nu het beste van moeten maken en proberen weer een beetje grip op hun leven te krijgen. Je kunt hen daar het best bij helpen door je niet op te dringen (hij is de afgelopen maanden al genoeg geleefd), maar er voor hen te zijn wanneer hij dat aangeeft. Als je hem echt wilt steunen zou het je niet moeten uitmaken dat dat nu even op zijn voorwaarden is en op de momenten dat het hem uitkomt. Als het jou niet uitkomt mag je dat best aangeven, maar jij kunt niet voor hem bepalen wanneer hij jou nodig bent. Je kunt een nicht voor hem zijn of een goede vriendin, maar je bent niet zijn vrouw/partner en kunt haar ook niet vervangen.

Sorry als ik je verkeerd begrijp, maar je bericht komt op mij over als dat je er alleen voor hen zou willen zijn op jouw voorwaarden en dat die voorwaarden eigenlijk neerkomen als dat jij zijn vrouw (je nichtje) zou willen vervangen en jaloers reageert op zijn nieuwe vriendin. Tenminste jij hebt het over zijn nieuwe vriendin, maar weet je eigenlijk wel of zij echt in die zin zijn nieuwe vriendin is of dat het alleen een goede vriendin is die er echt voor hem wil zijn?

Mijn excuses als ik hard over kom. Als je er echt voor hem wilt zijn, ben je er voor hem zonder jaloezie of de plaats van zijn overleden partner in te willen nemen. Of wees er voor hem door hem te wijzen op dit forum.

Sterkte,

Jennifer
Teken de petitie op http://www.lymevereniging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingAfbeelding

esther vrolijk
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Hallo, ik ben Esther heb mijn lieve man 6 november 2009 verloren aan slokdarmkanker. Ik heb een lieve zoon van 24 jaar die binnenkort gaat samenwonen met zijn vriendin. Momenteel ben ik werkzoekende en ga binnenkort weer studeren.

Bericht door esther vrolijk » do mei 13, 2010 21:50

Ik vind dit ook een wat vreemd verhaal. Mijn man is nu ook 6 maanden geleden overleden. Zal ik eens omschrijven hoe ik in deze fase van rouw zit, je hebt te maken met intense gevoelens. Herinneringen, verdriet, het opeens onverklaarbaar rustig worden.
Slecht slapen goed slapen. Met andere woorden je zit in een mallemolen.
Steun hem en luister naar hem. Hij moet zijn verhaal kwijt.
En dan sluit ik me aan bij Jennifer, wijs hem eens op dit Forum.

Esther
And you, you've gone far away this time.
there's no coming back.
I have to face that ....

joycie
Reden voor lidmaatschap: Ik ben Joyce, mijn lieve mannetje Jaap is 8 dagen na ons trouwen, op 22-05-2007 helaas overleden op 41 jarige leeftijd, na een ziekbed van 8 maanden, aan slokdarm/maagkanker met uitzaaiingen, Jaap en ik hebben 15 jaar lang lief en leed mogen delen, veel tekort dus!!! Jaap heeft mij op de leeftijd van toen 37 jaar, en onze twee jongens van toen 9 en 12 jaar achter moeten laten.

Sinds September 2009, heb ik een relatie met Frank, en sinds April 2010 wonen we samen met onze 4 puberkids, eindelijk mag ik weer wat gaan genieten!!

Bericht door joycie » vr mei 14, 2010 12:04

Als ik heel eerljk ben, iedereen is natuurlijk welkom hier op dit forum als weduwe/weduwnaar, maar dit verhaal
van jou Ramona, vind ik hier totaal niet passen, sorry voor mijn mening
Zij die wij liefhebben en verloren,
zijn niet meer waar ze waren,
maar zijn altijd waar wij zijn

Irene_1001
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: 5 weken geleden is totaal onverwacht mijn allerliefste overleden, aan een hartstilstand, denk ik.
We waren op dat moment in San Francisco, kleine vakantie, op onze hotelkamer. Over enkele maanden zouden we trouwen

We kennen elkaar 25 jaar, waarvan hij de meeste jaren weg was. Crabfisher op de Beringsea. Ik zou hem nu eindelijk, voorgoed ophalen.
We waren dolgelukkig.
Alles geregeld, en klaar voor de reis terug naar Nederland.
Nadat hij mij 's middags (eindelijk) op de Golden Gate serieus ten huwelijk had gevraagd, overleed hij de volgende ochtend plotseling in mijn armen, in amper 10 minuten. Onze mooiste dag was binnen enkele uren onze hel.

Henk moest ik daar achter laten, ik heb een jonge dochter die in NL was, en hij moest blijven voor autopsy. Liever wilde ik bij hem blijven maar in NL was iedereen volslagen in paniek.

Het was een hel om met zijn en mijn koffers over het vliegveld te moeten.
2 weken later kon ik hem pas weer ophalen op Schiphol.

Bericht door Irene_1001 » vr mei 14, 2010 13:14

Beste Ramona,

Ik vind het vervelend voor je dat je de man van je nicht (?) wilt ondersteunen en niet weet hoe.
Maar hoe zal ik het zeggen, zo komt het in z'n geheel niet over.
Jouw intenties komen op mij erg ongepast over.

Zelf heb ik veel aan dit forum, een belangrijk aspect daarvan is dat ik, in ieder geval het gevoel heb, met lotgenoten te doen te hebben. Dat voelt voor mij veilig.
Net als de man van je nicht, zijn er in mijn omgeving ook mensen die denken nu iets met mij te kunnen beginnen, nu mijn partner overleden is, ik alleen en kwetsbaar ben. Hoe onsmakelijk.

Als mensen die zelf niet tot de doelgroep behoren, hier gaan vragen hoe ze een man voor zich kunnen winnen die rouwt over zijn vrouw, voelt het voor mij onveilig.

Misschien kan je je vraag bij de Viva of Libelle neerleggen?
.

Wat er is, was er al lang; wat zal komen, is er altijd al geweest.
Wat voorbij is, komt altijd weer terug.

.

lean

Bericht door lean » vr mei 28, 2010 1:27

heyy

weet je,het is gewoon onmogelijk om via een boek te bekijken in welke rouw fase je neef zit,dat is niet te bepalen door boeken,dat ligt aan de persoon zelf,
ik denk eerder dat jou neef jou op afstand houd omdat jij waarschijnlijk al seintjes heb afgegeven dat jij hem meer dan leuk vind,ik vind dat een beetje ongepast!!
als iemand toenadering zoekt,is dat niet altijd maar om de sex!!
waarschijnlijk wilde hij gewoon de steun die jij hem in het begin ook heb gegeven!
ik word er heel eerlijk gezegt een beetje misselijk van,als je steun zoekt bij iemand,die gene dan meteen dingen gaat denken die ik niet wil,
rouwen is een heel raar iets!
ik had in het begin ook iemand die mij heel dierbaar was,en mij in zoveel mogelijke dingen wilde steunen,op een gegeven moment begon die gene daar een heel eigen draai aan te geven,die wilde meer dan mij alleen maar steunen middels praten en huilen,toen ik daar achter kwam heb ik die gene geblokt uit mijn leven,ik wil gewoon iemand die naar me luisterd en zo af en toe een vriendelijke schouder biedt,sex is idd het laatste waar ik nu op dit moment aan denk,soms zoek je in iemand de persoon of leven,die je gehad hebt met je prtner en dat heeft gewoon niks met sex te maken,je wilt gewoon het oude vertrouwde terug het veilige gevoel,de volwassen praat,nu zit je thuis met een kleine die niet terug praat.
snap je?
rouwen is niet te beschrijven,het overkomt je en je probeert met alle macht te overleven!!

groetjes leandra

Plaats reactie