3 jaar

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
Mieke 1

3 jaar

Bericht door Mieke 1 » di jul 13, 2010 18:06

Morgen drie jaar.

Drie jaar geleden, dat je zo moe was dat je niet meer verder kon en wilde.
Er passeren veel herinneringen de laatste dagen.

Veel besproken werd er niet meer, het meeste was al in het begin van je ziekte gezegd.

Ik vroeg me deze week af............ waarom niet meer gezegd, waarom dat zwijgen van twee kanten.
We hielden mateloos veel van elkaar, innig, bezorgd, liefdevol, compleet.
En toch dat zwijgen, terwijl je weet dat je er eind van de week niet meer zou zijn.

Och wat viel er toch te zeggen, ik vind het zo rot, ik wil dit niet, etc?
Nee tuurlijk niet, je wilt elkaar niet belasten.
Ik heb hiermee geworsteld.

Vannacht bedacht ik, misschien, misschien is het wel zo dat we vanwege onze liefde,elkaar wederzijds de ruimte gegeven hebben, om elkaar los te laten.
Dat er door er alleen maar voor elkaar te zijn en niet meer te veel praten, er ruimte was om afstand te nemen voordat het einde kwam.
Om het voor elkaar en de kinderen dragelijk te maken.

Nu drie jaar verder, het leven is weer meer dan leefbaar, zelf fijn, het plezier is weer terug
De kinderen de deur uit, verder met hun leven, zonder jou, met verdriet, maar wel verder.

En ik?
Nieuw geluk, twee keer in een mensenleven, door jullie daar boven duidelijk geregeld.
We hebben verdriet, we hebben heimwee naar iets dat mateloos mooi en dierbaar was.
Houden van met dezelfde intensiteit, anders, maar niet minder mooi.
We hebben het goed, we bouwen verder, met jullie in ons hart.
Ongedacht, maar het kan, respect voor elkaars verdriet en verlangen.
Elkaar de ruimte gevend om in eigen tempo verder te rouwen, dat is goed, dat moet

We zijn blij dat dat kan.

3 jaar, verdrietige jaren en toch mooi.

Dank je wel dat je er 30 jaar voor me was.
xxx Mieke

eduard62
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn naam is Eduard Engel. Mijn lieve vriendin Alice is op 5 juni jl overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding op 25 mei 2007
Contacteer:

Re: 3 jaar

Bericht door eduard62 » di jul 13, 2010 20:24

ik denk aan jullie.

x

Eduard

Borgje
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: In december 2005 is mijn partner overleden aan de gevolgen van een bacteriële infectie na een operatie.

Bericht door Borgje » di jul 13, 2010 20:54

lieve Mieke,

Wat fijn om nog even wat te mogen lezen over hoe het jullie vergaat.
't Is niet niks, zo'n besef van drie jaar gemis, en de lange tijd samen die eraan voorafging.

wens jou en Joop en kids liefs!
Inge

marjan
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Ik ben Marja, mijn partner is vorige zomer vrij plotseling overleden na een kort ziekbed van een maand. Wij waren meer dan 30 jaar samen.
Ik woon met mijn pleegdochter van 17.

Bericht door marjan » vr jul 16, 2010 23:53

sterkte en liefs...

Ron
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Mijn lieve vrouw Urbanie, is op 25 april 2010 op 49 jarige leeftijd niet onverwacht, maar wel onverwacht snel overleden.
Contacteer:

Bericht door Ron » zo okt 10, 2010 13:49

Het hele verhaal is zo herkenbaar.
Ik wens jullie alle geluk van de wereld.

Liefs Ron
Herinner haar gulle lach, vergeet haar tranen

alice
Reden voor lidmaatschap: Ik was al lid en mis toch nog altijd het wederzijds begrip van lotgenoten.
Alfred is plotseling overleden 26 januari 2007. Achtergebleven met 2 lieve jongens van toen 4 en 6, nu 12 en 10. Sinds september 2012 ben ik hertrouwd met Jeroen.

Bericht door alice » vr okt 22, 2010 19:46

Je hebt dit mooi verwoord. Mooi te lezen dat jullie samen nog steeds zo gelukkig zijn. En het klopt, verdriet is niet weg, ook niet als je weer netzoveel, al is het anders, houdt van...

Plaats reactie