Voorstellen ....

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
Merenwen...

Voorstellen ....

Bericht door Merenwen... » zo aug 01, 2010 14:16

Hallo allemaal..

Na lang twijfelen, leek het me toch niet zo'n slecht idee om eens op een lotgenotensite te kijken en zo kwam ik hier terecht..

Ik zal me eerst even netjes voorstellen.. ik ben Saskia, 31 en heb 3 kinderen ( 10,8 en 6) ..
Op 11 maart ( een dag na mijn verjaardag) is mijn man totaal onverwacht overleden..we zijn nu 4 en een halve maand verder en ik vind het in plaats van makkelijker, steeds moeilijker worden... vandaar dat het me een goed idee leek om eens op een site te kijken waar ook mensen zitten die min of meer hetzelfde meemaken, of meegemaakt hebben...

Groetjes Saskia

petroeska:)
Reden voor lidmaatschap: Mijn naam is Petra Outhuyse- van der Veld. Tot voor kort was ik gelukkig met man en twee kids, een zoon van 16 en dochter van 9. Gelukkig ja, tot die akelige 2 maart 2010, daarna ben ik in een nachtmerrie beland. tijdens een voetbal training is mijn allerliefste echtgenoot volkomen onverwacht overleden. Hij was net 3 dagen 42 jaar, ik ben 38. en nu moet ik alleen verder.

Re: Voorstellen ....

Bericht door petroeska:) » zo aug 01, 2010 18:37

Hallo Saskia,

Op 2 maart, 3 dagen na zijn 42ste verjaardag is mijn man, ook plotseling overleden.
Ik ben 39 en we hebben 2 kinderen (16 en 9 )
Ik hoop dat je wat aan deze site hebt.
Welkom!!!

Groetjes Petra
Afbeelding

Meet you on the other side

Merenwen...

Bericht door Merenwen... » zo aug 01, 2010 18:53

Allereerst dank jullie wel voor het welkom.. ik wacht nog steeds toestemming van mijn registratie..

Ik zie nu dat ik wel erg beknopt ben geweest in mijn verhaal .. aan de ene kant wil ik graag het hele verhaal uit de doeken doen.. ( pas op, het is een lang verhaal ;) ) ... aan de andere kant denk ik, wacht even op die toestemming van die registratie...
Weet niet precies hoe het hier werkt..

Merenwen...

Bericht door Merenwen... » zo aug 01, 2010 19:09

Toch het verhaal maar even vertellen.. dit heb ik getypt op 22 maart.. 11 dagen na zijn overlijden...

"Ik was op donderdagavond vlak voor negen uur thuis, Max lag lekker in de gang te slapen, toen ik in de kamer kwam zag in eerste instantie de tv op een wat Marco een wijvenprogramma noemde staan... meestal lag Marco op de kleine bank te soezen als ik thuiskwam...alleen lag ie nu half naast de bank met zijn hoofd naar beneden en een knie nog op de bank ( alsof ie iets onder de bank zocht)...dus ik dacht dat ie me niet binnen had horen komen en wou hem laten schrikken door een tik op zijn billen te geven,...op het moment dat ik hem die tik gaf.. voel je dat het niet klopt.... oh k*t oh k*t oh k*t oh k*t .. was het enige wat ik de hele tijd zei...

Dus ik ga op knie-en naast zitten en zag allemaal braaksel liggen en dacht dat ie heel erg ziek was.. hij voelde ook heel klam en gewoon niet warm aan... maar toen ik zijn gezicht zag wist ik dat het heel mis was... dus meteen 112 gebeld....

De dame aan de andere kant van de lijn vroeg of ie op de grond lag en dat ik hem anders plat op de grond moest leggen... aangezien Marco 4 keer in de week aan krachttraining deed.. was dat zo vreselijk zwaar ( hij woog meer dan 100 kilo ) ....
Daarna gaat alles op automatische piloot..
"Mevrouw.. kunt u reanimeren ? "..
Jaren geleden heb ik godzijdank een reanimatiecursus en kinderreanimatie gedaan ... dus met haar hulp begonnen met reanimeren... maar bij iedere hartmassage bleef er braaksel uitkomen ( sorry voor de details) .. bij elke beademing voor ik weerstand.. ik kwam er gewoon niet door...
Ondertussen werden en 2 ambulances hierheen gestuurd...
"Mevrouw, we staan in uw straat maar kunnen het huisnummer niet vinden"...
Achterdeur opengegooid en Max in de tuin.. Kom op stomme hond.. blaf dan...
Ondertussen kwamen er 4 man/vrouw ambu-personeel binnen lopen... en toen veranderde Max in een hond die ik niet kende.. ging tussen Marco en het ambupersoneel instaan en werd zo fel.. dus Max in de tuin en heeft daar anderhalf uur de longen uit zijn lijf geblaft...

"Mevrouw kunt u nog even doorgaan met reanimeren terwijl alles klaarzetten?"

Toen ze aansloten op de apparatuur heb ik eens tap naar achteren gedaan en daarna is het gewoon een film...

Je ziet een vlakke lijn op de monitor.... je hoort een zuigapparaat vreselijk veel lawaai maken.. een van de broeders hoor je mopperen dat de tube er niet in krijgt... er komen 2 politie-agentes binnenlopen die de hartmassage overnemen... een infuus word geprikt... en aan de slingers opgehangen ( die hingen er nog van mijn verjaardag de dag ervoor) ...

Er worden vragen gesteld.. "Is ie ergens bekent mee? , komen er dingen in de familie voor? , waar zijn de kinderen?

En dan .. dan zegt een van die broeders.. "Mevrouw.. u begrijpt wel dat heel ernstig is ?"

En het enige wat ik steeds zei was.. ik weet het al.. ik weet het al .....

Ondertussen kwam JD ( marco's vriend en buurman) de gang in ... en ik kon alleen maar met mijn hoofd schudden... en heb gevraagd of mijn schoonouders wou bellen en zorgen dat ze niet de kamer in kwamen... ik daarna weer naar de kamer gelopen.. daar hoor je dingen als.. 3de keer epi ... ambuballon lukt niet ...

Dan staat een van de broeders op en zegt tegen een van de andere dat ie de huisartsenpost gaat bellen... en dan weet dat ze een schouwarts gaan bellen...

Toen die kwam ben ik uit de kamer gelopen.. mijn schoonouders stonden in de gang en mijn schoonmoeder kon ik nog net opvangen.. die zakte door haar benen...

En dan gaat alles opeens weer snel... de huisarts de marco dood verklaard had vroeg of we ergens konden praten, dus naar buren verderop... dan loop je buiten door een soort van haag van mensen.. allemaal buren.. handen op mijn schouders.. ze huilden allemaal...

Een van de buren is bij ons op de trap gaan zitten om te zorgen dat als de kinderen wakker werden ze niet de kamer in zouden lopen...
Dan krijg je maffe vragen over obductie.. en of ze ook obductie op de hersenen mogen doen... mijn schoonvader begon over orgaandonatie.. en ik weet dat marco alles wel wou doneren, behalve zijn hoornvlies.. de ogen waar hij alles zag wat hij liefhad wou ie houden.. maar de overige organen kwamen niet aanmerking voor donatie...

Dan ga je terug naar huis.. en dan ligt ie daar midden in de kamer... behalve zijn kleur leek hij te slapen.... en hij was enorm opgezet... zijn gezicht was helemaal pafferig, maar dat kwam is mij uitgelegd door bloedstuwing omdat hij toch een tijd met zijn gezicht naar beneden lag...

En dan gaat het ambu-personeel weg en komt de bode..."

Helaas is dit niet het hele verhaal... 5 weken na het overlijden van mijn man , stierf ook onverwachts mijn andere maatje.. mijn paardje... en op 16 juni jongstleden heeft mijn broertje mijn moeder gevonden... ook zij is dus overleden..

spoortje
Reden voor lidmaatschap: Mijn man Henk is 9 april jl overleden aan longkanker. De woensdag voor kerst werd zijn doodvonnis al getekend. Nog wel chemo's om de tijd te rekken. Dat is dus eigenlijk niet gelukt. Hij is wel rustig thuis ingeslapen.
We hebben 3 prachtige kinderen (18, 17 en 14)
Het gemis is groter dan ik mij ooit kon voorstellen. Immens. Vooral het verdriet van mijn jongset doet me zo'n pijn Hiervoor kan ik haar nooit beschermen. Het lijkt nog steeds een droom.

Bericht door spoortje » zo aug 01, 2010 19:41

Wow, wat weer een triest verhaal. Heel veel sterkte.
Liefs Dieneke

esther vrolijk
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Hallo, ik ben Esther heb mijn lieve man 6 november 2009 verloren aan slokdarmkanker. Ik heb een lieve zoon van 24 jaar die binnenkort gaat samenwonen met zijn vriendin. Momenteel ben ik werkzoekende en ga binnenkort weer studeren.

Bericht door esther vrolijk » zo aug 01, 2010 21:45

Hallo Saskia,

Ben je net al even tegengekomen op de chat. Gecondoleerd met het verliezen van je man en vader van je kinderen. En helaas welkom hier.
En ik ben even stil van je verhaal. Heel veel sterkte Saskia, voor jou en voor je kinderen.

Folle leafs, Esther.
And you, you've gone far away this time.
there's no coming back.
I have to face that ....

Merenwen...

Bericht door Merenwen... » zo aug 01, 2010 23:38

Ik kan me bijna alles tot in detail nog herinneren...

mama2brenda

Bericht door mama2brenda » wo aug 25, 2010 20:43

Jeetje, ik ben er helemaal stil van
Wat verschrikkelijk :(
Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen

Mama Pluis

Bericht door Mama Pluis » do aug 26, 2010 0:49

Ook ik ben nieuw en wacht nog op de activeringen van mijn account, maar wilde je even laten weten dat ik je verhaal zo herkenbaar vind. Mijn man is op 4 maart onverwachts overleden en heeft me achtergelaten met twee kinderen van 5 en 8. Ik heb hem zelf gevonden en ook gereanimeerd, maar het was al te laat. En inderdaad voel ik ook dat het verdriet steeds erger wordt. Ik kom snel weer terug op het forum om mijn verhaal te doen, maar nu ga ik toch maar eens proberen om te slapen. Ik vind het zo moeilijk om alleen dat bed in te stappen, waar ik mijn man heb gevonden. Sterkte en tot snel

alice
Reden voor lidmaatschap: Ik was al lid en mis toch nog altijd het wederzijds begrip van lotgenoten.
Alfred is plotseling overleden 26 januari 2007. Achtergebleven met 2 lieve jongens van toen 4 en 6, nu 12 en 10. Sinds september 2012 ben ik hertrouwd met Jeroen.

Bericht door alice » vr aug 27, 2010 14:39

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en dan het moment dat je dit jullie kinderen moet vertellen (daar las ik nog niet over...) Arme kindertjes ook.. Helaas weet ik ook hoe het is met (in mijn geval 2 kinderen, toen 4 en 6, nu 8 en 10) kleine kinderen achter te blijven. Het is nu 3,5 jaar geleden en zij missen nog dagelijks hun vader enorm.

Ronald1961
Vriend(in) van JJGV
Vriend(in) van JJGV
Reden voor lidmaatschap: Sinds 17 september alleen na het overlijden van mijn partner Jan-Willem, die overleed op net 51-jarige leeftijd aan de gevolgen van de behandeling van de ziekte van Kahler, een (bij hem) agressieve vorm van beenmergkanker. Ik zoek eigenlijk lotgenoten, om ervaringen te delen maar zeker ook om te zien hoe anderen met het alleen zijn en het gemis omgaan.

Bericht door Ronald1961 » vr aug 27, 2010 16:35

Je hebt wel heel veel voor je kiezen gekregen Saskia, heel veel sterkte om daar mee om te leren gaan, Ronald

Roger16

Bericht door Roger16 » wo apr 27, 2011 23:04

Hoi Merenwer,

mijn man is dit jaar op 11 maart overleden,na een kort en hevig ziekbed, ik mis mijn liefste enorm, we waren 33 jaar samen, en waren klaar om nu de kinderen bijna op zich zelf wonen, weer aan ons tweeen toe zouden komen, nu moet ik mijn toekomst alleen invullen. het voelt leeg, geamputeerd en ik voel me ontheemd, zo balen

groetjes Helma

Plaats reactie