euthanasie

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Plaats reactie
Gast

euthanasie

Bericht door Gast » ma aug 02, 2010 9:42

even een bericht ter afwachting van mijn bevestiging dat ik lid mag worden

Hallo mensen ik ben Maarten en kom uit het hoge noorden.
Ik klink misschien opgewekt en vrolijk maar zo voel ik me eigenlijk helemaal niet.
Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn vriendin die lijd aan een eetstoornis het gevecht gaat opgeven ze heeft gekozen voor Euthanasie. Een schok ging door mijn lichaam boos verbaast maar vooral verdrietig. Diegene waar je zoveel van houd is er straks niet meer.
Ik begrijp haar keuze er in en gun haar de rust waar ze al jaren naar zoekt maar toch blijft het moeilijk.
Ik vond dit forum en kan misschien mijn verhaal kwijt totdat het zover is.
Ik denk dan dat de klap minder groot is maar stiekem weet ik dat echt niet zo is, misschien wel minder groot omdat ik afscheid kan nemen maar toch weet ik dat het gemis groot is.

Ik voel me K*T maar we kunnen er wel goed over praten. Misschien is dat het ook wel dat je weet wat er te komen staat. Maar het is en blijft een kl*te situatie waar ik niks in kan veranderen.
Ik hoop gewoon dat ik mijn verhaal hier kan doen dat ik het van me af kan typen/praten zodat ik me niet wegstop in mijn hoofd en dat alles er tegelijk uit komt.

Vanavond hebben we een gesprek met iemand die ons informatie gaat geven over de euthanasie,
Ik zie er als een berg tegenop ik hoop dat ik het droog houd.

Groetjes maarten..

spoortje
Reden voor lidmaatschap: Mijn man Henk is 9 april jl overleden aan longkanker. De woensdag voor kerst werd zijn doodvonnis al getekend. Nog wel chemo's om de tijd te rekken. Dat is dus eigenlijk niet gelukt. Hij is wel rustig thuis ingeslapen.
We hebben 3 prachtige kinderen (18, 17 en 14)
Het gemis is groter dan ik mij ooit kon voorstellen. Immens. Vooral het verdriet van mijn jongset doet me zo'n pijn Hiervoor kan ik haar nooit beschermen. Het lijkt nog steeds een droom.

Re: euthanasie

Bericht door spoortje » ma aug 02, 2010 10:22

Maarten, weet niet wat ik moet zeggen.
Alleen heel veel sterkte nu en straks.
liefs Dieneke

Gast

Bericht door Gast » ma aug 02, 2010 10:34

ik weet dat er niet veel te zeggen valt dat heb ik zelf ook wat kan je er over zeggen.
maar ik hoop hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Het klinkt mischien raar maar ze heeft de kracht niet meer om te vechten en ik blijf hopen dat de kracht terug komt. maar ik weet ook dat je niet te veel moet gaan hopen omdat het mischien alleen maar een hardere klap word als het zover is.

maar ik vind deze site een goed iniatief om mensen hier hun verhaal en steun bij elkaar kunnen vinden.

groetjes maarten

spoortje
Reden voor lidmaatschap: Mijn man Henk is 9 april jl overleden aan longkanker. De woensdag voor kerst werd zijn doodvonnis al getekend. Nog wel chemo's om de tijd te rekken. Dat is dus eigenlijk niet gelukt. Hij is wel rustig thuis ingeslapen.
We hebben 3 prachtige kinderen (18, 17 en 14)
Het gemis is groter dan ik mij ooit kon voorstellen. Immens. Vooral het verdriet van mijn jongset doet me zo'n pijn Hiervoor kan ik haar nooit beschermen. Het lijkt nog steeds een droom.

Bericht door spoortje » ma aug 02, 2010 12:22

Je kunt hier altijd je verhaal kwijt. Er is altijd wel iemand die wil luisteren.
Hoop dat jij je hier straks thuis voelt.
Liefs Dieneke

annie_ken
Reden voor lidmaatschap: Ik ben Annie, 58 jaar en 17 jaar geleden verloor ik onze toen 18-jarige zoon Tom ten gevolge van een arbeidsongeval.
En 16 jaar geleden verloor ik mijn toen 42-jarige man Jean-Paul ook ten gevolge van een arbeidsongeval.
Ook mijn pa is overleden.
23 December 07 verloor ik mijn favoriete zus ten gevolge van een verkeersongeval, ze was net 57 jaar geworden. Mijn maatje, mijn alles.
Maart 07 verloor ik mijn vriendin ten gevolge van een verkeersongeval, diegene waarmee ik de liefde voor dieren deelde.

Bericht door annie_ken » do aug 05, 2010 18:43

Maarten,

Ik wou zeggen " heeft ze niet nog n tikkeltje kracht om ertegen te vechten " maar ik denk dat zij al haar keuze gemaakt heeft.
' T moet moeilijk zijn voor haar én voor u.
Al jaren zoekt ze die rust ? dus ik denk dat ze al heel veel gevochten heeft .
Maarten, je zal / kan ons nog nodig hebben. Daarom, hier zit je goed, wij hebben allemaal één ding gemeen en dat is dat we allemaal onze geliefde kwijt zijn, moeten missen, moeten leren leven zonder diegene waar we niet zonder kunnen.

Wij zijn er voor elkaar , dus nu ook voor u.

Héél veel sterkte, annie
Wat je diep treft...
Doet eeuwig pijn.

Give assistence and kindness wherever needed.

Plaats reactie