LET OP! Heb je enkele minuten na registratie geen e-mail ontvangen? Controleer de ongewenste mail / SPAM map van je mailbox.
Los hiervan: zodra je bent geactiveerd door een van de beheerders, kan je sowieso inloggen, of je nu wel of niet een e-mail hebt ontvangen.

Facebookgroep versus een besloten Forum

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Gebruikersavatar
Lin76
Moderator
Moderator
Berichten: 3496
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:16
Reden voor lidmaatschap: Mijn man Cock is op 31-8-2010 overleden na 6 jaar ziek zijn. Hij was 35, ik 34. We hebben 2 kinderen (destijds 4 en 6). Inmiddels heb ik weer een (lat)relatie en ben ik afgestudeerd als Psychosociaal Therapeut. Ik ben werkzaam als POH-GGZ.

Facebookgroep versus een besloten Forum

Bericht door Lin76 »

Een besloten forum versus een facebookgroep

Met de komst van facebook een tijd geleden, en verschillende groepen voor bijvoorbeeld weduwen van diverse leeftijden, met of zonder (jonge) kinderen, al dan niet met nieuwe liefde etc, lijkt een besloten forum wellicht wat ouderwets. Facebook is snel, makkelijk toegankelijk via een app. Een bericht is snel geschreven en gelezen, en er wordt ook vaak snel op gereageerd. Een nadeel kan zijn, dat een bericht terugzoeken lastig is. En er geen categorieën zijn per onderwerp, waardoor alles door elkaar staat. Hierdoor worden dezelfde vragen nog weleens gesteld, wat niet altijd even fijn leest. Niet iedereen voelt zich even ‘veilig’ om hele gevoelige dingen te delen op facebook. Vaker dan eens heb ik een bericht gelezen, die door de schrijfster per ongeluk op haar eigen facebook gedeeld werd, in plaats van in de besloten/privé groep.

Een besloten forum doet in eerste instantie misschien wat ‘logger’ aan. Je moet hiervoor eerst naar internet, www.jjgv.nl intikken. En dan nog inloggen. En als je voor het eerst komt, registreren. Je krijgt ook niet altijd direct antwoord op een vraag of een bericht, alhoewel er meestal wel iemand tegelijk online is.

Welke voordelen een besloten forum als het onze wel biedt? Juist doordat het iets langzamer gaat, neemt men over het algemeen ook meer de tijd om na te denken over een antwoord. Diverse onderwerpen staan op categorie gesorteerd, zoals praktische tips voor lotgenoten, mooie teksten en boeken, een stapje verder (voor bijvoorbeeld de lotgenoten met een nieuwe liefde, of wie benieuwd is naar hoe anderen dit hebben aangepakt) etc. Hierdoor hoef je niet tig berichten door te spitten voor je vindt wat je zoekt zoals op een facebookgroep, maar klik je direct op het onderwerp van jouw interesse.

Doordat het forum besloten is, en je niet per ongeluk iets gevoeligs kan delen daar waar je dat niet wilt, voelt het voor sommigen veiliger hun verhaal en ervaringen te delen. En je kunt ook geheel anoniem blijven als je dat wilt, met een gebruikersnaam naar keuze. Op facebook kan dit nagenoeg niet.

Facebookgroepen hebben meestal vrij strenge voorwaarden. Veel lotgenootgroepen zijn alleen voor dames. Er zijn er voor dames met kinderen t/m 18 jaar. Of juist voor de wat oudere weduwen. Voor jonge weduwnaren is er, naar mijn weten, niet echt heel veel te vinden. Lees je dit nu als jonge weduwnaar, en vind je de stap naar een forum nog best groot: kom eens een kijkje nemen en geef het een kans.

Ons forum heeft als enige voorwaarde een leeftijdgrens van ongeveer 60 jaar. Verder niet, dames, heren, met en zonder kinderen, heel kort of al wat langer weduwe/weduwnaar, dat maakt niet uit.

Ook is er een mogelijkheid tot chatten met elkaar, hier kan ook een oproepje voor worden gedaan, om een dag en tijd af te spreken. Er is altijd wel iemand die dan online is.

Nieuwsgierig geworden? Registreer jezelf dan eerst.. Je krijgt via een privébericht een welkomstbericht, met wat uitleg hoe het forum werkt.

Hopelijk lezen wij je snel,

Liefs, het team jjgv
Afbeelding


~Voor Altijd Verbonden Met Ons Hart~