LET OP! Heb je enkele minuten na registratie geen e-mail ontvangen? Controleer de ongewenste mail / SPAM map van je mailbox.
Los hiervan: zodra je bent geactiveerd door een van de beheerders, kan je sowieso inloggen, of je nu wel of niet een e-mail hebt ontvangen.

Lieve allemaal

Dit forum is door iedereen (zowel lid als niet-lid) te bekijken. Er kan hier ook gereageerd worden door niet-leden. Heb je als niet-lid een vraag over deze site/forum of over JJGV? Stel 'm hier.
Poesta

Lieve allemaal

Bericht door Poesta »

Lieve allemaal,

Graag wil ik alle nieuwe leden van harte verwelkomen.
De eerste keer dat ik op JJGV schreef en hartverwarmende reacties kreeg, heeft mij zo geraakt dat ik daarna mij ben gaan inzetten voor dit belangrijke forum.

Graag wil ik jullie uitnodigen om jullie verhaal te schrijven of op verhalen te reageren. Door samen met andere jonge weduwen en weduwnaars op een besloten forum te schrijven help je jezelf en anderen want je krijgt en geeft een stukje herkenning en begrip voor jouw verhaal en dat van mensen die in hetzelfde schuitje zitten. En dit op een veilige en respectvolle wijze.
Op het forum schrijven mannen en vrouwen die in verschillende fases zitten. Dit maakt dat lotgenoten elkaar kunnen vertellen dat je na een tijd ook weer kan genieten. Dat geeft perspectief.
Tegelijkertijd laat het forum zien dat rouwen geen eindpunt kent en je dus gewoon verdriet mag hebben wanneer je maar wilt. Er is op het forum altijd wel iemand die jouw gevoelens en de fase waarin je zit herkent.

Schrijven kun je doen op ieder moment van de dag en in je eigen tempo. Bijvoorbeeld: je kunt iedere keer een stukje van je verhaal posten en zo creëer je voor later je persoonlijke verhaal om te bewaren, om terug te kunnen kijken wat er nu eigenlijk allemaal is gebeurd.
Dit natuurlijk maar een voorbeeld. Waar het om gaat is door te schrijven kun je bij gevoelens komen die je moeilijk vindt anders uit te drukken, je krijg meer inzicht in je eigen rouwproces.

Het schrijven lucht op en er is altijd wel iemand die naar je verhaal “luistert”.

Ook vinden wij humor belangrijk en alledaagse dingen . Daarom is er op het forum het topic: Kletspraat, waar de sfeer luchtig is en grapjes kunnen worden gemaakt. Rouw en dood zijn zware onderwerpen en soms is ook behoefte aan verlichting, uiteraard weer op respectvolle wijze.

Het JJGV forum: gemaakt door lotgenoten, voor lotgenoten. Ik nodig je dan ook van harte uit om met ons mee te schrijven.

Lieve groet, Poesta
Poesta

Re: Lieve allemaal

Bericht door Poesta »

Goedendag
Wat verdrietig dat je hier moet zijn, gecondoleerd met je verlies.

Ben jij jong weduwe/weduwnaar (tot 60 jaar) en heb je recent of veel langer geleden je levenspartner verloren? Kinderen of geen kinderen en wel of niet getrouwd, dat maakt hier allemaal niet uit.

Zoek je (h)erkenning en wil je medelotgenoten ontmoeten of met hen schrijven?
Meld je dan aan op het JJGV-forum en stel je even voor. Hier plan je zelf groeps-ontmoetingen :grouphug: en kun je keer op keer je eigen verhaal schrijven en ervaringen van anderen lezen.
Je kunt zelf topics aanmaken en op die manier "praten" over wat je op je hart hebt.

Een besloten forum voor en door lotgenoten die door op elkaar te reageren elkaar heel veel steun kunnen bieden.
Voel jij je onbegrepen of eenzaam? Vind je het moeilijk te antwoorden op de vraag: "Hoe gaat het met je?" of "Heb je het al een plekje gegeven?"
Helaas is het zo dat iemand begrijpelijkerwijs pas snapt wat je door maakt als ze in het zelfde schuitje zitten.

Heb je problemen op het werk/familie of gewoon met het zware alledaagse leven?
Hier hebben wij aan een half woord genoeg en denken wij graag mee met je.

Rouwen kent geen eindpunt🖤
Liefs Poesta
Plaats reactie